افغانستانجهانویدئو

جسد پسرش را در لباس پوشاند و در دریا انداخت .. تراژدی بزرگ در قایق مهاجرت پس از تمام شدن غذا و سوخت

در سفر یک طرفه به ایتالیا در جستجوی زندگی بهتر، تکبیرهایی برای رحمت بر روح رفتگان از کودکان، زنان و حتی جوانان سوری که در میان امواج دریای مدیترانه جان باختند، خوانده می شود.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که پدر سوری یکی از فرزندانش را پس از مرگش از تشنگی به دریا انداخت و او را در لباس‌هایش کفن کرد و در میان افرادی که در یکی از قایق‌های مهاجرت غیرقانونی بودند، شوک و ترس را به خود گرفت.

حدود ۳۲ مهاجر پس از تمام شدن غذا، نوشیدنی و سوخت در طول سفر با قایق که از شهر آنتالیا ترکیه به سمت سواحل ایتالیا در ۲۷ اوت حرکت کرده بود، یک تراژدی واقعی را تجربه کردند.

آخرین وعده ی غذایی

کسانی که در قایق بودند سعی کردند راهی برای زنده ماندن پیدا کنند، بنابراین بعد از اینکه بسیار گرسنه و تشنه شدند، برای آخرین وعده غذایی آب شور دریا را با خمیر دندان مخلوط کردند.

۶ نفر از جمله ۳ کودک طاقت آب نمک را نداشتند و دچار اسهال شدید و کم آبی شدید شدند و جان باختند و بقیه مسافران به اجساد کشته شدگان چسبیده بودند و امیدوار بودند وقتی به خشکی رسیدند آنها را به درستی دفن کنند.

اجساد کشته شدگان به دلیل رطوبت زیاد در معرض پوسیدگی قرار گرفت که مسافران را بر آن داشت تا قربانیان به ویژه کودکان را در لباس پوشانده و به دریا بیندازند، در حالی که یک کشتی ایتالیایی مسافران پس از چند روز در دریا توانست بقیه افراد را نجات دهد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به نوبه خود مرگ ۶ مهاجر سوری را بر اثر گرسنگی و تشنگی هنگام تلاش برای عبور از دریای مدیترانه با قایق تایید کرد.

او توضیح داد که بیش از ۳۰ نفر در قایق بودند و خاطرنشان کرد که تعداد زیادی از بازماندگان در وضعیت سلامتی “بسیار خطرناک” هستند.

کیارا کاردولتی، نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایتالیا در توییتی نوشت: «شش مهاجر از جمله کودکان، زنان و نوجوانان که در دریا جان خود را از دست دادند، بر اثر تشنگی، گرسنگی و سوختگی شدید جان خود را از دست دادند».

وی افزود که “این قابل قبول نیست” و خواستار تقویت عملیات نجات در دریا شد، زیرا این تنها راه جلوگیری از چنین فجایع است.

بر اساس بیانیه ای که در بیانیه این سازمان آمده است، در میان قربانیان یک کودک یک ساله و یک دو ساله، یک پسر ۱۲ ساله، یک مادربزرگ و یک مادر که فرزندانش را همراه خود داشتند، بودند اما آنها از این فاجعه جان سالم به در بردند. کمیساریای عالی پناهندگان

گزارش شده است که در روزهای اخیر کشتی های متعلق به سازمان های غیردولتی بشردوستانه صدها مهاجر را در آب های مدیترانه نجات داده اند.

سازمان غیردولتی (سی واچ) گزارش داد که ۴۲۸ نفر در کشتی (سی واچ ۳) خود در انتظار بندری برای پذیرش آنها هستند و پس از وخامت شرایط در کشتی، وضعیت اضطراری را در کشتی اعلام کردند.

بر اساس گزارش آژانس مرزی و ساحلی اروپا Frontex، بیش از ۴۲۵۰۰ مهاجر بین ژانویه تا ژوئیه از مسیر مرکزی برای عبور از دریای مدیترانه استفاده کردند که نسبت به هفت ماه اول سال ۲۰۲۱ افزایش ۴۴ درصدی داشته است.

به نوبه خود، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که بیش از ۱۲۰۰ نفر در سال جاری در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا