افغانستانپناهندگانجهانحقوق بشر

دیدار توماس وست با معاون نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان

توماس وست، نماینده خاص امریکا برای افغانستان از دیدار اش با اندریکا رتواتی، معاون نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان و هماهنگ کننده امور بشردوستانه خبر داده است.

‏نماینده خاص امریکا برای افغانستان روز چهارشنبه، بیست‌وهشتم قوس در صفحه ایکس اش نوشت که رتواتی “تجربیات فراوان منطقه‌ای را برای یک شغل مهم به ارمغان آورده است”.

‏آقای ویست افزوده است که طی ایندیدار هر دو طرف : «در مورد حمایت از مهاجرین اهل افغانستان و وضعیت انسانی و اقتصادی در افغانستان بحث کردیم. مشتاقانه منتظر ادامه همکاری قوی ما با یوناما در مورد این مشکلات هستیم.»

این دیدار درحالی صورت گرفته است که با فرارسیدن فصل سرما مهاجران اخراج شده افغان از پاکستان با مشکلات زیادی از جمله کمبود دارو، سرپناه و غذا روبروهستند.

پیش از این دولت موقت پاکستان روند اخراج شهروندان اهل افغانستان را آغاز کرده بود و در حال حاضر وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست نیز روزانه از اخراج صد‌ها شهروند اهل افغانستان از پاکستان به کشورخبر می‌دهد.

هر چند حکومت سرپرست کمیته‌های مختلف را برای رسیدگی به روند بازگشت مهاجرین اخراج شده از کشورهای همسایه از جمله پاکستان اختصاص داده و مدعی است که با دیگر سازمان‌های بین‌المللی به این برگشتی‌ها کمک ارائه می‌کند، اما همزمان با فرا رسیدن فصل سرما آنان با مشکلات زیادی روبرو هستند..

 

دکمه بازگشت به بالا