افغانستانجهان

پولیس کانادا: یکی از دزدان بزرگ موتر، به کابل فرار کرده است

پولیس یکی از شهرهای کانادا اعلام کرده است که یکی از دزدان بزرگ موتر در کانادا به کابل فرار کرده است.
پولیس شهر «یورک» کانادا گفته که منصور عبدل ۳۴ ساله یکی از «متفکران سرقت موتر» در این کشور، برای گریز از بازداشت به کابل فرار کرده است.
پولیس این کشور همچنان اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ بیش از پنج هزار موتر در این منطقه سرقت شده و میزان سرقت موترها در سال گذشته میلادی جهش قابل توجهی داشته است.
منصور عبدل، ابو آیی، مودیبو بامبا، آمیل تامبوه ماتنده و آلا ملک مقداد، پنج نفری هستند که پولیس کانادا از آنها به عنوان سارقان موتر نام برده شده است.
براساس گزارش‌ها دیو فورستر، رئیس سازمان غیر انتفاعی همکار با سازمان‌های مجری قانون گفته است که حلقه‌های بین‌‌المللی اغلب در سازمان‌دهی سرقت موتر نقش دارند.
تحقیقات نشان داد که حلقه عبدل در حمل و نقل وسایل نقلیه سرقتی به خارج از کشور، به ویژه به امارات متحده عربی و لبنان دست داشته است. او اما قبل از تکمیل عملیات، که منجر به بازیابی ۶۴ عراده موتر مسروقه به ارزش ۳.۵ میلیون دالر در جمهوری مالت شد، به کابل گریخت.
براساس تخمین انجمن «ایکویت» یک نهاد همکار پولیس یورک کانادا، جرایم بیمه‌ سالانه میان چهار تا پنج میلیارد دالر برای کانادا هزینه دارد و تقریبا ۱.۲ میلیارد دالر آن از طریق سرقت موتر است.
براساس یافته‌های پولیس تورنتو، سرقت وسایط نقلیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال‌های دیگر ۴۵ درصد افزایش یافته است.

 

دکمه بازگشت به بالا