افغانستانجهان

براساس یک گزارش: کمک‌ها در افغانستان به‌گونه «ناعادلانه» توزیع می‌شود

بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (İHH) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روند کمک‌رسانی به نیازمندان در کشورهای جنگ‌زده هر روز در حال توسعه است.

بنیاد همیاری‌های بشری ترکیه (İHH) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روند کمک‌رسانی به نیازمندان در کشورهای جنگ‌زده هر روز در حال توسعه است.
شماری زیادی از خانواده‌ها و باشنده‌گان کابل که از ناداری و بیکاری رنج می‌برند، می‌گویند با آن‌که کمک‌های زیادی در کشور سرازیر شده است، اما تاکنون هیچ گونه کمکی را دریافت نکرده‌اند.

شماری از نیازمندان با انتقاد از نهادهای امداد رسان که کمک‌ها را بیشتر به گونه مستقیم توزیع می‌کنند، می‌افزایند که در توزیع این کمک‌ها شفافیت و عدالت وجود ندارد.

فریده، باشنده کابل گفت: «سه شب است که دو تا نان می‌خرم و با آب جوش به کودکانم میتم (می‌دهم) که کودکانم سیر شوند، خودم خیر گشنه می‌مانم.»

باشنده دیگر، حبیب الله در این باره گفت: «ما در منطقه دهمزنگ زندگی می‌کنیم، تا حال کمکی را ندیدیم، ما از همه مستحق‌تر استیم.»

پایتخت نشینان می‌گویند که ناداری، بیکاری و بلند رفتن بهای مواد اولیه و فرا رسیدن فصل سرما بر مشکلات آنان افزوده اند.

در همین حال، مقامات حکومت طالبان می‌گویند که به هدف رسیده‌گی به چنین شکایت‌ها و تامین شفافیت در توزیع کمک‌ها، کمیسیون ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی حکومت طالبان گفته است: «وظیفه این کمیسیون این است که توزیع کمک را بررسی کند و افراد مستحق واقعی را شناسایی کند.»

پس از سقوط حکومت پیشین که توام با تعزیرات بر امور مالی و بانکی بود، بر شمار بیکاران و ناداران در کشور افزوده شده است که سازمان‌های معتبر بین‌المللی و جامعه جهانی نیز بارها از این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا