جهان

انفجار در خیبرپختونخوا جان چهار مامور پولیس را گرفت

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که در ادامه حملات جداگانه در نقاط مختلف این کشور موتر نیرو‌های امنیتی در دیره اسماعیل خان ایالت خیبرپختونخوا هدف حمله قرار گرفته که چهار مامور پولیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

اکپسرس تربیون روزپنجشنبه، نزدهم دلو گزارش داده که این حمله بر ماموران امنیت انتخابات رخ داده است.

این در حالی است که ماموران امنیتی در این کشور از تدابیر سخت امنیتی انتخابات پارلمانی و ایالتی پاکستان خبر داده‌اند.

ازسوی‌هم روزنامه دان چاپ پاکستان نیز از وقوع چندین حمله در سراسر بلوچستان خبر داده است. رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی در پاکستان گزارش داده که بر اثر تیراندازی افراد مسلح به موتر نیروهای امنیتی در تانک، یک نفر کشته شد.

بر اساس گزارش دست‌کم سه تن به شمول برادر یک نامزد انتخاباتی در پی انفجار ماین کنار جاده‌ای در منطقه کهلوی بلوچستان نیز به شدت زخمی شده‌اند.

همچنین حمله به کارکنان انتخاباتی در منطقه تانک خیبرپختونخوا، دو انفجار در خارج از یک مرکز رای‌دهی در منطقه کچ بلوچستان و حمله به سه تن از ماموران رای دهی زن در منطقه‌ی «تپی» از سوی رسانه‌ها، مقامات و پولیس این کشور تایید شده است.

این در حالی است که محسن داور، رهبر حزب دموکراتیک پاکستان نیز ادعا کرده که جنگ‌جویان تی‌تی‌پی یک مرکز رای دهی در منطقه «تپی» وزیرستان شمالی را تصرف کرده است.

همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی و ایالتی در پاکستان وزارت داخله پاکستان از قطع خدمات تلیفی به منظور «حفظ و نظم و مقابله با تهدیدات امنیتی» خبر داد.

انتخابات سراسری پارلمانی و ایالتی در پاکستان صبح امروزپنجشنبه، ۸ جنوری آغاز شد.

بر اساس گزارش‌ها حزب مسلم لیگ نواز پاکستان، حزب تحریک انصاف و حزب مردم از احزاب پیشتاز در این انتخابات قرار دارد.

قرار است انتخابات پارلمانی و ایالتی پاکستان در پیش از ۹۰ هزار شعبه اخذ رای تا ساعت پنج عصر امروز ادامه پیدا کند.

روزگذشته نیز در پی دو حمله مرگبار داعش بر دفتاتر نامزدان انتخاباتی در بلوچستان پاکستان دست‌کم ۲۶ تن کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

دکمه بازگشت به بالا