افغانستانجهان

پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ارمنستان سفر می کند

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان پس از درگیری با آذربایجان، آخر هفته جاری به ارمنستان سفر خواهد کرد.

منابعی که با مطبوعات آمریکایی اعلام کردند که او آخر هفته به همراه نماینده کالیفرنیا و جکی اسپیر نماینده ارمنی الاصل کالیفرنیا به ارمنستان سفر خواهد کرد.

منابع اعلام کردند پلوسی پس از اجلاس سران در برلین به ایروان خواهد رفت و در آنجا با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و دیگر مقامات دولتی دیدار خواهد کرد.

در این خبر که توجه مردم ارمنی الاصل ساکن ایالت کالیفرنیا و لابی های آنها را بر سیاست آمریکا جلب می کند، آمده است که پلوسی می تواند از این موضوع قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در ماه نوامبر استفاده کند.

درگیری در مرز آذربایجان و ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش ارمنستان در شب ۲۱ شهریور و بامداد ۲۲ شهریور در مسیرهای مرزی با آذربایجان، داسکسن، کلباجار، لاچین و زنگیلان اقدامات تحریک آمیز گسترده ای انجام داد.

ارتش آذربایجان مواضع خط مرزی ارمنستان را خنثی کرد
برخی از مواضع و پناهگاه‌های ارتش آذربایجان در مرز با سلاح‌های کالیبر مختلف از جمله خمپاره مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اعلام شد ارتش آذربایجان در این حملات ۵۰ شهید داشته و اسامی ۷۱ سرباز در این حملات درج شده است. لیست به روز رسانی شده در سایت وزارت دفاع آذربایجان.

آذربایجان: آماده تحویل جسد ۱۰۰ سرباز ارمنی هستیم
ارتش آذربایجان برای ساکت کردن نقاط تیراندازی نیروهای مسلح ارمنستان و جلوگیری از گسترش درگیری متقابل شد و خسارات سنگینی به نیروهای ارمنی وارد شد.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که ۱۰۵ سرباز ارمنی در این درگیری ها کشته شدند. آذربایجان همچنین اعلام کرد که آماده است اجساد حدود ۱۰۰ سرباز ارمنی را که در درگیری های آغاز شده با تحریکات ارمنستان جان خود را از دست داده اند، تحویل دهد.

ارتش آذربایجان نیروهای ارمنی را با بمب‌های بایراکتار TB2 هدف قرار داد
اعلام شد که دو کشور از ساعت ۲۰ دیروز به وقت محلی با آتش بس موافقت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا