افغانستانجهان

ادامه تنش بر سر نمایندگی افغانستان در سازمان ملل؛ کرسی در اختیار فایق باقی ماند

نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، می‌گوید که نامه محمدحنیف اتمر وزیر پیشین وزارت خارجه که ولی نعیمی را به عنوان سرپرست نماینده‌گی کشور معرفی کرده بود، مورد قبول سازمان ملل قرار نگرفته است.

او سه‌شنبه‌شب، ۲۶ دلو در رشته توییتی نوشته است: «به آگاهی شما برسانم که تلاش‌ها و توطیه‌های اخیر که به خاطر تغییر رهبری نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد جهت خاموش ساختن صدای حق و عدالت و مبارزه با فساد صورت گرفت، خنثی شد.»

فایق افزوده است که مانند سابق مسوولیت سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان را با تمام دشواری‌ها و چالش‌های آن ادامه می‌دهد و در حمایت از مردم براساس منافع ملی و تلاش برای بیرون شدن از بحران کار خواهد کرد.

کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در چند روز گذشته به یک موضوع جنجالی و خبرساز تبدیل شده بود.

اطلاعیه‌ای در صفحه توییتری نماینده‌گی دایم افغانستان در سازمان ملل متحد نشر شد که در آن گفته شده بود که ولی نعیمی به عنوان سرپرست نماینده‌گی دایمی افغانستان در این سازمان مأموریت گرفته است.

نصیر احمد فایق که چند روز پیش از «یک سلسه تلاش‌ها و دسیسه‌ها از سوی مقام‌های پیشین در تبانی با عمال آن‌ها» علیه خودش سخن گفته بود، این خبر را کذب خوانده بود.

جنجال بر سر کرسی افغانستان در سازمان ملل پس از اظهارات فایق علیه مقام‌های حکومت پیشین بروز کرد. او در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که کشورهای خارجی به مقام‌های فاسد حکومت اشرف غنی پناهندگی و اجازه‌ی فعالیت سیاسی ندهند. او همچنین گفته بود که حساب‌های بانکی مقام‌های حکومت پیشین مسدود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا