جهان

ترامپ: اف بی آی پاسپورت مرا دزدید

رامپ رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که ۳ پاسپورت وی در حمله به عمارت وی در فلوریدا به سرقت رفته است. ترامپ گفت: این یک حمله بی سابقه به یک مخالف سیاسی در کشور ما است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شد که ۳ پاسپورت وی در جریان بازرسی اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) در عمارت وی در تفرجگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا به سرقت رفته است.

در ۹ آگوست، اداره تحقیقات فدرال (FBI) به عمارت ترامپ در استراحتگاه مار-آ-لاگو در پالم بیچ فلوریدا یورش برد.

ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی Truth Social ادعا کرد که اف‌بی‌آی پاسپورت‌های آنها را در جریان این حمله گرفته است، «در جریان یورش اف‌بی‌آی در مارآ لاگو، آنها ۳ پاسپورت من (یکی از آنها منقضی شده بود) را به همراه همه چیز دزدیدند. این یک مخالف سیاسی است. این یک سطح بی سابقه حمله در کشور ما است. کشور جهان سومی!” گفت.

“اسناد محرمانه” بسیاری پیدا شد

مقامات FBI 20 جعبه اسناد را در عمارت رئیس جمهور سابق در فلوریدا کشف و ضبط کردند و ۱۱ پرونده “فوق محرمانه” در میان اسناد پیدا شد.

در میان این پرونده ها، ۳ صفحه اطلاعاتی درباره امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، عفو راجر استون، یکی از مشاوران سابق ترامپ، یک سری عکس و یک یادداشت دست نوشته وجود دارد.

بر اساس اخبار روزنامه واشنگتن پست، ادعا شده بود که در عمارت ترامپ اسناد مربوط به سلاح هسته ای وجود دارد.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود استدلال کرد که دستور محرمانه بودن این پرونده ها را حذف کرده است.

اما کارشناسان می گویند اگر هیچ گونه سوابق رسمی مبنی بر لغو این طبقه بندی وجود نداشته باشد، اثبات آن دشوار خواهد بود.

همچنین قانون جاسوسی آمریکا در نظر نمی گیرد که آیا سندی که از کاخ سفید اخراج شده است از حالت طبقه بندی خارج شده است یا خیر.

قانون جاسوسی در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات مربوط به دفاع ملی را ممنوع می کند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا