جهان

شمشمین فرمانده ارشد جهاد اسلامی فلسطین در حملات اسراییل کشته شد

اسراییل با گذشت نزدیک به ده روز از تشدید حملات این کشور بر مواضع نیرو‌های «جهاد اسلامی» در فلسطین ادعا کرده که یکی از چهره‌های کلیدی این گروه را در مربوطاتی از نوار غزنه هدف قرار داده است.

سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین مرگ ایاد الحسنی، معاون شاخه نظامی، و ارشد‌ترین عضو این گروه را تایید کرده است.

همچنین اسراییل نیز ایاد الحسنی را جانشین خلیل باطینی (افسر فرمانده عملیات در نوار غزه) معرفی کرده و کشته شدنش را در منطقه «حی النصر» تایید کرده است.

بر اساس گزارش‌ وزارت بهداشت فلسطین در جریان حمله ارتش اسراییل در پنج روز اخیر دست‌کم ۳۳ تن به شمول شش فرمانده گروه جهاد اسلامی کشته و ۱۴۷ نفر دیگر زخمی شدند.

حملات موشکی اسراییل پس از آن اغاز شد که نیرو‌های جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اعتصاب و جان باختن خادر عدنان یکی از اعضای گروه شان در زندان اسراییل ده‌ها موشک را به سمت اسراییل پرتاپ کرده‌اند.

در این حملات شخصیت‌های برجسته گروه جهاد اسلامی به نام‌های خلیل باطینی (فرمانده جهاد اسلامی در شمال غزنه)، طارق عزالدین (واسطه این گروه بین اعضای آن در غزه و کرانه باختری)، جهاد غنام (دبیر شورای نظامی جهاد اسلامی) علی حسن غالی (فرمانده سرایا قدس) کشته‌ شده‌اند.

این در حالی که ادامه درگیری‌ها میان ارتش اسراییل و فلسطین نگران کننده گزارش شده و مصر از تلاش‌هایش برای برقراری آتش بس خبر داده است.

دکمه بازگشت به بالا