افغانستان

پایگاه‌ نظامی کمپ «کابل جدید» به اردوی ملی افغانستان واگذار شد

به گزارش خبرگزاری کوکچه، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در ادامه‌ واگذاری پایگاه‌های نیروهای خارجی، کمپ نظامی «کابل جدید» به نیروهای افغان سپرده شد.

براساس بیانیه وزارت دفاع افغانستان، در مراسم تحویل این پایگاه، «نجیب‌الله وردک» معاون اول وزارت دفاع و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان حضور داشتند.

«فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اواخر اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت که آمریکا کمپ «مورهد» در منطقه «ریشخور» کابل را به نیروهای عملیات ویژه افغانستان واگذار کرده است.

کشور افغانستان , کشور آمریکا ,

پیش از این نیز نظامیان آمریکایی مستقر در ولایت «هلمند» «کمپ آنتونیک» را به سپاه «215 میوند» واگذار کردند و نیروهای آلمانی نیز کمپ «مایک اسپن» را به سپاه 209 شاهین افغانستان واگذار کرده بودند.

«عبدالقیوم رحیمی» والی لوگر نیز چندی قبل با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی اظهارداشت که نیروهای آمریکایی پایگاه «فاب شنک» که «مخروبه» است را به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار کرده است.

همزمان با ادامه روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نظامی آمریکا به جای تحویل به نیروهای افغان تخریب شده است.

روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان از اول ماه می (11 اردیبهشت) آغاز شده و قرار است تا 11 سپتامبر (20 شهریور) پایان یابد.

این روند خروج از افغانستان در حالی ادامه دارد که اخیراً فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد، تاکنون معادل 160 بار هواپیمای ترابری C-17 پر از تجهیزات نظامی از افغانستان خارج شده و بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نیز برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا