افغانستان

لشکر کشی مجدد طالبان به پنجشیر؛ تروریستان خارجی در جمع طالبان اند

طبق گزارش‌های منابع موثق از چند روز به این‌سو هزاران نیروی نظامی طالبان وتروریست‌های خارجی با وسایط زرهی و تجهیزات سنیگین وارد استان پنجشیر شده‌اند.

هزاران نیروی طالبان که ده‌ها تن از تروریستان خارجی نیز در جمع شان هستند، با تجهیزات سنگین نظامی وارد دره پنجشیر شدند.
به گفته منابع، تعداد این نیروها به بیش از بیست هزار تن می‌رسد و در شهرستان‌ها هفت‌گانه این استان جابه‌جا شدند.
گفته می‌شود، برعلاوه این‌که در جاده عمومی صد‌ها ایست بازرسی دارند و در راه‌های مواصلاتی و جاده‌های فرعی نیز محل‌های بازرسی ایجاد کردند و در هنگام عبور و مرور؛ باشندگان محل را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.
منابع تصریح کرده‌اند؛ نیروهای طالبان که تازه به استان پنجشیر آمدند اکثراً پشتو زبان و از استان‌های قندهار، هلمند، زابل و ارزگان می‌باشند که به زبانی فارسی صحبت نمی‌توانند.
منابع علاوه کرده‌اند که این گروه قوانین سخت‌گیرانه را بالای باشنده‌گان پنجشیر وضع کردند که در آن از باشنده‌گان پنجشیر خواسته‌اند؛ در بهار پیش‌رو حق رفتن به آغیل، چرانیدن مواشی درکوه‌ها و کشت زراعت زمین‌های که دور از روستا قرار دارد را ندارند.
طالبان در حالی به دامداران این استان قوانین سختگیرانه وضع کرده اند که چرخ روزگار مردم در این استان از طریق دامداری می‌چرخد و عمده ترین مصروفیت مردمان این استان دامداری و کشاورزی است.
از سوی‌هم یک منبع که نخواست نام‌اش در گزارش گرفته شود، گفت: “طالبان باشندگان پنجشیر را به بهانه‌های مختلف بازداشت و از آن‌ها اسلحه می‌خواهند، اگر کسی نتواند به استخبارات این گروه اسلحه حاضر کند ماه‌ها بی‌سرنوشت در زندان‌ها باقی می‌ماند.”
گفتنی‌است، طالبان طی یک ماه گذشته ده‌ها تن از باشندگان پنجشیر را در استان‌های کابل و پنجشیر بازداشت کردند و از سرنوشت بسیاری آن‌ها اطلاعات در دست نیست.

دکمه بازگشت به بالا