افغانستانجهان

اعتراض هنرمندان افغان به بازداشت و اخراج اجباری از پاکستان

شماری از هنرمندان افغان ساکن «پیشاور» از اقدام دولت پاکستان برای بازداشت و اخراج اجباری این پناهجویان به افغانستان اعتراض کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جمعی از هنرمندان افغان با برپایی تظاهرات در پیشاور علیه خودسری پلیس «خیبرپختونخوا» در رفتار با آن‌ها و تصمیم مقامات پاکستانی مبنی بر بازداشت و اخراج اجباری به افغانستان اعتراض کردند.

به گزارش «اکسپرس تریبون»،‌ این هنرمندان می‌گویند که پلیس پاکستان با استفاده از بندهای قانون اخراج اتباع خارجی، آن‌ها را بازداشت و بطور اجباری به افغانستان اخراج می‌کند.

یکی از معترضان به این رسانه پاکستانی گفت: به محض اینکه پلیس متوجه می‌شوند آن‌ها هنرمند هستند، اخراج آن‌ها را پیگیری می‌کند.

پیش از این مقامات پاکستانی اعلام کرده بودند که خواستار افزایش پناهندگان افغان در این کشور نیستند و افغان‌هایی را که پس از تسلط طالبان بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند را به عنوان پناهنده نمی‌پذیرند.

به گفته مقامات پاکستانی، از زمان تصرف طالبان بر افغانستان بیش از ۱۰۰ هزار تبعه این کشور، که اکثراً افراد متخصص، مرفه و تحصیل کرده هستند، با روادیدهای معتبر وارد پاکستان شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا