افغانستان

طالبان: پاکستان بیش از ۵۰۰ پناهجوی افغانستان را اخراج کرد

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی اعلام کرده که پاکستان حدود ۵۳۱ پناهجوی افغانستان به شمول زنان و کودکان را اخراج کرده است.

این وزارت روزسه‌شنبه، بیست‌وسوم جوزا با نشر توییت گفته که عودت کنندگان افغان در روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب از طریق گذرگاه سپین بولدک در ولایت جنوبی قندهار وارد کشور شدند.

همچنین وزارت مهاجرین و عودت کننده افزود که عودت کنندگان برای دریافت کمک های لازم به سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) معرفی شدند.

این درحالی است که در ماه‌های گذشته هزاران تن از مهاجران افغانستان از کشور‌های ایران و پاکستان اخراج و بازداشت شده‌اند.

ازسوی‌هم پولیس پاکستان صد‌ها مهاجر افغانستان را به دلیل نداشتن اسناد اقامت و ویزا از اسلام آباد، راولپندی و دیگر‌‌های بزرگ در هفته‌گذشته بازداشت کرده است.

گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی هزاران شهروند افغانستان به دلیل چالش‌های اقتصادی، فقر، امنیتی و اجتماعی به کشور‌های ایران و پاکستان مهاجرت کردند.

در همین حال به دنبال بازداشت ۲۵۰ مهاجر افغانستان در پاکستان کمیسون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز بازداشت و اخراج پناهجویان افغانستان از پاکستان را فاجعه‌بار خوانده و از آن کشور خواسته بود تا از بازداشت پناهجویان افغانستان که قربانیان اصلی جنگ، بحران سیاسی و معضلات اجتماعی هستند جلوگیری کند.

براساس آمار‌ها کمیساری عالی پناهندگان سازمان ملل گفته بود که حدود ۱.۳ میلیون پناهجوی رسمی در پاکستان زندگی می کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا