جهانعکس

تعطیلات ایلان ماسک در میکونوس: هفت هزار یورو در روز در یک قایق تفریحی لوکس

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در تعطیلات خود در جزیره میکونوس یونان به سر می برد. ماسک که گفته بود قبلاً حتی خانه هم نداشت و به صرفه جویی معروف است، با تصاویر خود در این قایق تفریحی لوکس که روزانه ۷ هزار یورو پرداخت می کرد، پیروان خود را شگفت زده کرد. ثروتمندترین فرد جهان با این قایق تفریحی از محوطه باستانی دلوس که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد نیز دیدن کرد.

ایلان ماسک که برای تعطیلات در میکونوس به سر می برد، برای بازدید از جزیره دلوس، یکی از مناطق مهم یونان باستان، سوار یک قایق تفریحی لوکس شد. ماسک قایق بادبانی زئوس متعلق به شرکت Mykonos Boat Trips را به مبلغ ۷ هزار یورو در روز برای بازدید از دلوس به همراه آری امانوئل، مدیرعامل ویلیام موریس اندیوور و دوستانش اجاره کرد.
ماسک اوایل شنبه گذشته وارد میکونوس شد و در حال صرف ناهار در رستورانی در ساحل آجیا آنا مشاهده شد.
به گزارش اخبار وب سایت یونان ریپورتر، ساکنان میکونوس، ثروتمندترین فرد جهان، با سادگی و مهربانی خود، دل مردم محلی را به دست آورد.
با این حال، ماسک در قایق بادبانی با شلوارک مشکی و تی شرت سفید دیده شد. تاجر میلیاردر ۵۱ ساله در سفر باستان شناسی خود در دلوس تلفن همراه خود را در قایق تفریحی جا گذاشت.
از سوی دیگر، گفته شد که ماسک در مورد تاریخ دلوس، میراث جهانی یونسکو بسیار کنجکاو است. دلوس به عنوان یکی از مهم ترین مکان های اساطیری، تاریخی و باستان شناسی در یونان برجسته است.
حفاری های گسترده در این جزیره بقایایی را کشف کرده است که دلوس را به عنوان یک پناهگاه مقدس نشان می دهد که قدمت آن به دوره ای قبل از اساطیر یونانی می رسد که آن را زادگاه خدایان یونانی آپولو و خواهر دوقلویش آرتمیس نامیده باشد. برخی از بقایای کلبه های سنگی باستانی در دلوس به ۳ سال قبل از میلاد می رسد. به هزار سال پیش امتداد دارد


از سوی دیگر، ماسک در مصاحبه ای با کریس اندرسون در کنفرانس TED در آوریل گذشته گفت که “میلیاردها دلار در سال برای مصرف شخصی خرج نمی کند، اما جت شخصی او از سبک زندگی مقتصدانه او مستثنی است.”
من خانه یا قایق تفریحی ندارم. من به تعطیلات نمی روم. تنها استثناء من این هواپیماست. زیرا اگر از آن استفاده نکنم، وقت من برای کار در حال اتمام است.»
در ابتدای سال جاری، گریمز، دوست دختر سابق او نیز اظهارات قابل توجهی در مورد ایلان ماسک، که با ثروت ۲۲۱ میلیارد دلاری، ثروتمندترین فرد جهان است، بیان کرد. این نوازنده کانادایی، مادر دو فرزند ماسک، گفت که مدیر عامل تسلا از او خواسته است تا زمانی که آنها با هم زندگی می کنند، به جای خرید تخت جدید، تخت خود را بیاورد. گرایمز با بیان اینکه ماسک طوری زندگی می کرد که انگار زیر خط فقر بود، از روزهایی هم گفت که هشت روز متوالی کره بادام زمینی می خورد.


از سوی دیگر، ماسک هفته گذشته قرارداد خرید شرکت شبکه اجتماعی توییتر را به مبلغ تقریبی ۴۴ میلیارد دلار فسخ کرد. در اطلاعیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) آمده است که ماسک در نامه ای رسماً این توافق را فسخ کرده است و دلیل آن نقض چندین مفاد است.
با تصمیم فسخ، شرط توافق که ماسک را ملزم به پرداخت ۱ میلیارد دلار در صورت تکمیل نشدن معامله می کند، در دستور کار قرار گرفت.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا