نگاه‌ها

این بازی برای چیست؟

چرا دنیا از طالبان حمایت می کند و چرا تمامی قدرت های بزرگ و آن هایی که دشمنی و عداوت خود با اسلام را هیچ گاهی پنهان نمی کنند، دست به دست هم داده اند که این گروه در افغانستان به قدرت برسد؟ چرا اسلام گرایان میانه رو در مصر، سوریه، شمال افریقا و سایر کشورهای اسلامی سرکوب می شوند و به قتل می رسند و در افغانستان، همه ی دنیا از آشتی ناپذیر ترین گروه، حمایت می کنند؟ رازی این تحول در چیست و این پارادوکس را چگونه می توان حل کرد که مثلاً ایران شیعی و رادیکال از یک نظام سنی رادیکال در افغانستان حمایت نماید.

طالبان به یقین مدلول این آیه ی کریمه را، همه زمانی و همه مکانی می دانند که می فرماید: “وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡ” بقره/120، ای پیامبر یهود و نصارا تا از دین آن ها پیروی نکرده ای، هرگز از تو راضی نمی شوند. اما، اینک نه فقط یهود و نصارا که حتی رژیم کمونیستی چین، از طالبان راضی است و از آن ها حمایت می کند. اگر پای شرم در میان نباشد همه ی دنیا یک شبه آن ها را به رسمیت می شناسد و سرنوشت ابدی 35 میلیون انسان در افغانستان به دست گروه های داده می شود که انگار قرآن و خدا و اسلام و تطبیق شریعت، مراد آن هاست.

باور کردن این قصه دشوار است اما، شک نکنید که حقیقت همین است و هر روزی که می گذرد اسرار این داستان بیش تر آفتابی می شود. واقعاً جای تعجب است که افراد طالبان بر سر سفره ی همه، شی جین پینگ، ولادیمیر پوتین، جو بایدن، بوریس جونسون، انجیلا مرکل، ایمانویل ماکرون، طیب اردوغان، ابراهیم رئیسی و .. حاضر اند. می گویند جمع اضداد محال است اما، در مسلک طالبان این مقوله اعتبار ندارد. آن ها بزم آشتی میان اسلام و همه ی مذاهب فکری و ادیان در جهان را بر پا نموده اند و کاری که هرگز در تاریخ به وقوع نپیوسته است، به یمن حضور این گروه در افغانستان، جامه ی عمل می پوشد.

پس بیایید این پرسش را طرح کنیم که: آیا چیزی از نظر ها پنهان است، آیا کاسه ای زیر نیم کاسه هست، اگر چنین نیست این بازی برای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا