جهانعکس

فرودگاه آمستردام هزینه های کسانی که پرواز خود را از دست داده اند را پرداخت می‌کند

فرودگاه اسخیپول آمستردام اعلام کرده است که تمام هزینه های کسانی که پرواز خود را از دست داده اند به دلیل شدتی که از آوریل ادامه دارد را پوشش می دهد.

اعلام شده است که هزینه افرادی که به دلیل تراکم در فرودگاه آمستردام پرواز خود را از دست داده اند، تامین می شود.

در خبر منتشر شده در شبکه عمومی NOS هلند آمده است که هزینه هایی که توسط بیمه یا شرکت های هواپیمایی پوشش داده نمی شود توسط فرودگاه اسخیپول تامین می شود.

بر اساس توافقنامه بین فرودگاه اسخیپول و انجمن مصرف کنندگان هلند، اعلام شده است که هزینه تعویض بلیت، هزینه جدید بلیت یا هزینه کنسلی افرادی که به دلیل شلوغی فرودگاه قادر به پرواز در فاصله ۲۳ آوریل تا ۱۱ آگوست نبوده اند، خواهد بود. به مسافران پرداخت می شود.

تاکید شد اگر مسافرانی که پرواز جدیدشان در روز بعد انجام می شود نتوانند رزرو هتل خود را در مقصد انصراف دهند، این موضوع نیز تحت پوشش قرار می گیرد.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد هزینه افرادی که به جای پرواز از طریق جاده به پایان برسانند نیز تامین می شود.

فرودگاه مسئول است

با یادآوری اینکه هزینه های مسافران در پرواز لغو شده طبق قوانین اتحادیه اروپا باید توسط شرکت های هواپیمایی تامین شود، خاطرنشان شد که اداره Schiphol در ابتدا مسافران را برای مطالبه غرامت به شرکت های هواپیمایی هدایت کرد.

خاطرنشان شد که پس از اینکه انجمن مصرف کنندگان هلند اعلام کرد که مطالبات را به فرودگاه هدایت می کند، شیپول تصمیم گرفت مستقیماً غرامت ها را پوشش دهد.

در ماه ژوئن، انجمن آژانس های مسافرتی هلند (ANVR) اعلام کرد که از فرودگاه شیپول برای پرداخت هزینه های پروازهای لغو شده یا از دست رفته به دلیل کمبود پرسنل و ناتوانی در کاهش شدت شکایت خواهند کرد.

گفته شد که اداره اسخیپول نمی‌خواهد هزینه‌های مسافرانی را که پرواز خود را از دست داده‌اند بپردازد، زیرا دلایل آنها مشخص نیست و نمی‌توان آن‌ها را دانست.
۴۱.۵ درصد از پروازها با تاخیر انجام شده است

خاطرنشان شد که ۴۱.۵ درصد از پروازها در تاریخ های مشخص شده در Schiphol، که رتبه چهارم را در فهرست “مشکلات ترین فرودگاه ها” ایجاد شده توسط CNN Travel با توجه به تاخیر پروازها بین ۲۶ می تا ۱۹ جولای دارد، با تاخیر مواجه شده اند.

برخی از پروازهای این فرودگاه که بسیاری از پروازها در آن لغو شده اند، به فرودگاه های اطراف در شهرهای روتردام و آیندهوون منتقل می شوند.

به منظور کاهش ازدحام جاری، مسافرانی که بیش از ۴ ساعت پرواز دارند خارج از فرودگاه نگه داشته می شوند، در حالی که به دلیل تراکم در قسمت پروازهای بین المللی فرودگاه، صدها متر صف کشیده شده است.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا