افغانستان

سه ولسوالی و مرکز ولایت سرپل، از وجود جنگ‌جویان طالب پاک شد

مقام‌های محلی در ولایت سرپل، می‌گویند که سه ولسوالی و مرکز این ولایت، از وجود جنگ‌جویان طالب پاک شده است.

عبدالحق شفق، والی سرپل، به روزنامه‌ی صبح کابل می‌گوید که از دو هفته به این طرف، عملیات بزرگی علیه جنگ‌جویان طالب در این ولایت راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی او، چند روز پیش، برای مرکز ولایت سرپل، کمربند امنیتی ایجاد شد و پس از آن، جنگ‌جویان طالب دیگر نتوانستند به سمت مرکز پیش‌روی داشته باشند.

آقای شفق می‌افزاید: «در ولسوالی بلخاب، طالبان از چندین سمت چهار شبانه‌روز حمله کردند و گاهی پیش‌روی‌هایی هم داشتند؛ اما موفق به تصرف مرکز ولسوالی نشدند و در نهایت، در یک نقطه در روستای هوش محاصره شدند.»

او می‌گوید که در نتیجه‌ی حمله‌ی هوایی و عملیات زمینی در ولسوالی بلخاب و مرکز سرپل، بیش از ۵۰ جنگ‌جوی طالب کشته، ۳۰ نفر زخمی و ۱۷ نفر دیگر بازداشت شدند.

والی سرپل، می‌گوید که سرانجام، پس از چاشت روز یک‌شنبه -۲۰ سرطان-، جنگ‌جیان طالب از تمام مناطق ولسوالی بلخاب فرار کردند و بی‌جاشدگان به خانه‌های شان برگشتند.

آقای شفق، اطمینان می‌دهد که نیروهای دفاعی و امنیتی، دیگر نمی‌گذارند تا دامنه‌ی ناامنی در ولایت سرپل، گسترش یابد.

این در حالی است که در چند هفته‌ی گذشته، شماری از ولسوالی‌های ولایت سرپل به شمول بلخاب، سانچارک، گوسفندی، صیاد و سوزمه قلعه، به دست جنگ‌جویان طالب سقوط کرده بود.

به دنبال آن، چند روز پیش، شماری از فعالان مدنی ولایت سرپل، در یک نشست خبری در کابل، از حکومت افغانستان خواستند تا به وضعیت امنیتی این ولایت، توجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا