افغانستانورزش

حسین بخش صفری حریف روسی اش را شکست داد

حسین بخش صفری، رزمنده مبارزات آزاد افغانستان شام امروز (سه شنبه، 6 اپریل) در مسکو به مصاف حریف روسی اش و پیروزی را از آن خود کرد.

قابل ذکر است که شمار زیادی از افغان‌های مقیم در روسیه و همچنان نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در مسکو جهت تشویق حسین بخش صفری به محل برگزاری مسابقه حضور به هم رسانده بودند.

عبدالله عبدالله رئيس شورای عالی مصالحه ملی پیروزی حسین بخش صفری، ورزشکار پُر تلاش و مشهور کشور به همه ورزش دوستان و هموطنان عزیز را تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد سایر ورزشکاران عزیز کشور به موفقیت های مزید دست یابند.

پیام تبریکی رئیس جمهور غنی در پیوند به پیروزی حسین بخش صفری ورزشکار هنرهای رزمی
پیروزی حسین بخش صفری را که اکتابرین پکولیوف حریف روسی اش را در یک مسابقه در مسکو شکست داد، به تمام هموطنان تبریک می گویم.
در این اواخر ورزشکاران ما با سعی و تلاش فراوان در رشته های مختلف ورزشی افتخارات را به افغانستان به ارمغان آوردند و پیام واقعی مردم ما را که همانا صلح، رفاه و همزیستی مسالمت آمیز با سایر ملل جهان است، به گوش همه رساندند.
برای حسین بخش صفری، موفقیت های بیشتر در تمام عرصه های زندگی آرزو مینمایم.

حسین بخش صفری (زاده ۱۳۷۵ خورشیدی در شیبر، بامیان) جوجیتسو کار هزاره‌های افغانستان است.[۱][۲] او در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شده بود توانست مدال طلای این مسابقات را کسب کند.[۲][۳] صفری در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی جوجیتسو در رشته فول کونتاکت جوجیتسو در سال ۲۰۲۰ میلادی برای دومین سال پی‌درپی در مقام نخست قرار گرفت

حسین بخش صفری زاده ۱۳۷۵ خورشیدی در شیبر، بامیان و از قوم هزاره است. وی به همراه خانواده در سال‌های جنگ‌های داخلی افغانستان به پاکستان مهاجرت کرد و در سال ۱۳۸۷ به افغانستان بازگشت و در کابل ساکن شدند. وی تحصیلات خود را تا صنف دوازدهم ادامه داد و به دلیل مشکلات اقتصادی به‌طور موقت از ادامه تحصیل بازماند و بعدها تصمیم به ادامه تحصیل گرفت.[۲] حسین از نه سالگی به ورزش روی آورد و در سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی جوجیتسو افغانستان درآمد. در اولین مسابقات برون مرزی خود در لاهور، پاکستان با شکست دادن حریفانش از ایران، پاکستان، عراق و کره جنوبی توانست مدال نقره این مسابقات را کسب کند. وی علاوه بر ورزش جوجیتسو در رشته‌های پهلوانی و مسابقات آزاد هم فعالیت می‌کند.

حسین بخش صفری در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی ۲۰۱۷ که در عشق آباد ترکمنستان برگزار شده بود توانست اولین مدال کاروان افغانستان را در این مسابقات در بخش ورزش‌های رزمی و در رشته رزمی نیوفول کنتاکت جوجیتسو، در وزن ۶۲ کیلوگرم و پس از شکست سه حریف از کشورهای ترکمنستان و قرقیزستان مدال طلا را کسب کند.

حسین بخش صفری در مسابقات بین‌المللی جوجیتسو که در هند در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۱۹ برگزار شده بود با شکست سه حریف توانست سه مدال طلا را در این مسابقه به دست بیاورد.

حسین بخش صفری در مسابقات آسیایی جوجیتسو که در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان در تاریخ ۲۸ سرطان/تیر ۱۳۹۸ برگزار شده بود، توانست در رشتهٔ کونتکت جوجیتسو به مدال طلا و در رشتهٔ فایتینگ جوجیتسو به مدال برنز دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا