جهان

آلودگی هوا در ایران: ۴۲ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ جان باختند

سمیه رفیعی، رئیس گروه محیط زیست مجلس شورای اسلامی ایران گفت: در سال 2021 بیش از 41 هزار و 700 نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.

رفیعی، رئیس گروه محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی به کشور از یورو 6 به یورو 5، از پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد کرد. و در خصوص خسارات ناشی از آلودگی هوا به کشور بیانیه ای صادر کرد.

رفیعی در واکنش به پذیرش پیشنهاد این وزارتخانه در هیات وزیران بدون طی مراحل رسمی، این اقدام را مغایر با قانون هوای پاک دانست.

رفیعی با بیان اینکه هزینه آلودگی هوا برای کشور بیش از حد انتظار است، گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2021 بیش از 41 هزار و 700 نفر در کشور به دلیل ریزگردهای معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا جان خود را از دست دادند.

رفیعی خاطرنشان کرد: خسارت آلودگی هوا به کشور بین 7 تا 11 میلیارد دلار در سال است و هنوز هزینه های غیرمستقیم دیده نشده است.

رفیعی با بیان اینکه از 30 اسفندماه که به عنوان ابتدای سال در کشور پذیرفته شده است، تعداد روزهای ناسالم از نظر شاخص کیفیت هوا در تهران پایتخت نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده است، گفت: اهواز و اراک تنها یک روز را در هوای پاک گذراندند. از عبارات استفاده کرد

دکمه بازگشت به بالا