جان باختن ۷۵ کودک بر اثر سوء تغذیه در قندهار

رسانه‌های محلی کشور به نقل از مقام‌های شفاخانه میرویس در قندهار گزارش داده‌اند که از آغاز سال خورشیدی تاکنون ۷۵ کودک در اثر سو تغذیه در ولایت جان باخته ‌اند.

در گزارش آمده که در این مدت نزدیک به ۱۹۵۰ کودک مبتلا به سو تغذیه به این شفاخانه منتقل شده است. این حالیست که پیش‌تر صندوق نجات کودکان از افزایش روز افزون کودکان سو تغذیه در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

مسوولان این نهاد می‌گویند که در یک سال پسین، هفت‌صد هزار کودک دیگر به شمار کودکان سو تغذیه در افغانستان افزوده شده است.

صندوق نجات کودکان میگوید که در یک سال پسین کودکان سوء تغذیه از سه میلیون و دوصد هزار تن به سه میلیون و نه صد هزار کودک افزایش یافته اند.

محمدصدیق، مسول بخش کودکان شفاخانه میرویس، گفت: «درکل در این وقت که بیکاری زیاد شده و غریبی زیاد شده، مردم وظیفه‌های شان را از دست داده اند و بیکار اند، مردم غذای خوب برای خوردن ندارند.»

در همین حال، وزارت صحت عامه طالبان می‌گوید که اوضاع نابسامان سال های پسین در کشور اثر های بدی بر مردمان کشور به ویژه کودکان گذاشته است.

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه، گفت: «کوشش ما این است که نهاد های مثل سازمان بهداشت جهانی، برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان که پول را بنام مردم افغانستان از کشور های خارجی از کمک کننده‌ها دریافت می‌کنند، باید به شکل درست و مکمل مصرف شود.»

از سوی هم آمارهای رسمی سازمان ملل متحد نشان میدهند که از نزدیک به سیزده میلیون کودک افغانستان، از هر سه کودک، دو کودک به کمک های بی درنگ نیاز دارند؛ در حالیکه این رقم در سال دوهزار و بیست میلادی به بیش از نه میلیون هفت صد هزار کودک می رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا