جهان

جان کربی: شمار نظامیان باقیمانده در افغانستان از ترس طالبان فاش نخواهد شد

سخنگوی پنتاگون اعلام نموده که پس از آغاز روند خروج آمریکا از افغانستان شمار سربازان خود را تا ختم این روند به دلیل تهدید طالبان افشا نخواهد کرد.

به گزارش کوکچه، پنتاگون “وزارت امور دفاع آمریکا” اعلام کرده که ایالات متحده پس از آغاز خروج نیروها از افغانستان، از ترس طالبان شمار سربازان باقیمانده در افغانستان را فاش نمی‌کند.

این وزارتخانه گفته است: “عقب نشینی نیروها همچنان ادامه دارد. نمایندگان آمریكا مراقب خواهند بود كه تعداد نیروهای نظامی در افغانستان را فاش نكنند، زیرا در غیر این صورت سطح آگاهی خاصی از اوضاع به طالبان بداده خواهد شد”.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: “ما باید از امنیت پرسنل خود به ویژه هنگام خروج اطمینان حاصل کنیم”.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون علاقه مند حل سیاسی جنگ افغانستان، از جمله از طریق توافق بین دولت افغانستان و طالبان است .

کربی گفته است ایالات متحده پشتیبانی لجستیکی از نیروهای مسلح افغانستان را فراهم خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: “ما باید از امنیت پرسنل نظامی خود در افغانستان، به ویژه هنگام خروج اطمینان حاصل کنیم. ما باید تمام چالش های موجود و تهدید ناشی از گروه طالبان را مد نظر داشته و مسئولانه عمل کنیم”.

گفتنی است جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ 14 آپریل 2021 خروج “بدون قید و شرط” و قاطعانه همه سربازان امریکایی از افغانستان را اعلام کرد.

بایدن در سخنرانی اش در کاخ سفید اعلام کرد: «وقتش رسیده که طولانی ترین جنگ امریکا پایان یابد و نیروهای امریکایی از افغانستان به خانه برگردند.»

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بر اساس فرمان جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تاریخ اول ماه می آغاز شد و قرار است تا 11 سپتمبر سال جاری تکمیل شود.

نیروهای ایتلاف بین المللی نیز تا این مدت افغانستان را ترک خواهند کرد.

گفتنی است در دوران حضور نظامی آمریکا در افغانستان که از سال 2001 و به دنبال سرنگونی گروه طالبان از قدرت به دست این کشور آغاز شد بیش از دو هزار سرباز آمریکایی کشته شدند. در مقابل دهها هزار افغان نیز در جریان این جنگ 20 ساله جان خود را از دست دادند.

گروه طالبان پس از دستیابی به توافق با آمریکا در دوحه از حمله مستقیم به نظامیان خارجی خودداری کرده است. با این حال این گروه به حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان ادامه داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا