نگاه‌ها

«جمهوری شاهی» غنی خطرناک‌ تر از امارت طالبان است!

رژیم‌ فاسد کابل هیاهوی بسیار به بهانه‌ی خطر طالبان به راه انداخته است؛ تبلیغات گسترده به نام دفاع از جمهوریتی که وجود ندارد به خورد مردم می‌دهد، تا مهم‌ترین مساله که همانا دفاع از هویت و مبارزه علیه پشتونیزه کردن افغانستان /خراسان است فراموش شود و تحت شعاع قرار بگیرد.

نباید فراموش کرد که اشرف‌غنی خود بخشی از پروژه و به بیان دیگر ابزاری در دست آمریکایی ها در این بازی است.او حتا به معاونین خود هم، که از قوم و تبار او نیستند،حقایق و اطلاعات را پنهان می‌کند.و مردم را هم فریب می‌دهد. خواهید دید که نمی‌تواند به اوامر آمریکایی ها “نه” بگوید. اشرف‌غنی‌احمدزی و تیم کوچک ارگ،تبلیغات گسترده به راه انداخته‌اند و سعی می‌کنند با خطرناک جلوه‌دادن طالبان تا مرز غلو و مبالغه و در واقع بیش از آن‌چه هستند، افکار عامه را در دفاع از خود بسیج کنند.

آری! شکی نیست که طالبان طرف مسلح جنگ اند و از این جهت نقش مهم در جنگ و صلح دارند،اما تنها به دلیل نبرد طالبان نیست که حکومت کابل سقوط می‌کند و در پرتگاه نابودی قرار گرفته است؛فساد گسترده‌ی مالی،فساداخلاقی در کثیف‌ترین معنای آن،قانون‌شکنی‌های مکرر،نقض سیستماتیک همان قانون‌اساسی هر چند ناقص،خویش‌خوری و واسطه‌بازی،تمرکز بیش از حد قدرت،سوءاستفاده از گمرکات و تدارکات،رشوه‌ستانی در مقرری‌ها،سوءاستفاده از تکس برق و کریدت‌کارت های تیلفون‌های همراه،تشدید قومگرایی،تحمیل تذکره‌ی قومی افغانی(پشتونی)برخلاف قانون،اعمال جبر بر مردم و استفاده‌ی غیرقانونی از فرمان تقنینی،تقسیم‌کردن ملیت‌های تاجیک،اوزبیک و هزاره به واحد‌های کوچک و متفاوت‌قومی،کوشش برای اکثریت‌سازی جعلی،سپردن مناطق مردمان‌بومی به کوچی‌های پشتون در تقریبآ سراسر ولایات به منظور پشتونیزه کردن کشور،دشمنی با زبان و فرهنگ فارسی،انحصار قدرت ‌سیاسی به سود یک قوم،انتخابات تقلبی و…عوامل اساسی دیگری اند که پروسه‌ی سقوط رژیم مزدور کابل را تسریع کرده‌اند.علاوه بر این گند و کثافت این رژیم چنان بالا گرفته است که حتا بادارانش نیز نمی‌توانند از آن دفاع کنند و خود مجبور شدند اعلام بکنند فاسدترین و مستبد ترین رژیم جهان است.

به هر انجام، هیچ بهانه‌ای از نام و به نام طالبان و هر جریان و گروه دیگری، دلیل و دلایل دیگر،ضرورت مبارزه علیه رژیم قومگرای کابل را منتفی نمی‌کند.به طور مثال همان تذکره‌ی تحمیلی کافی است و ملزم می‌سازد تا اقوام و ملیت‌های غیرپشتون و عدالت‌خواهان همه‌ی اقوام و ملیت‌ها پرچم مبارزه علیه رژیم شوونیستی غنی را به زمین نگذارند.

ما هویت خود را با هیچ‌ چیزی، با هیچ امتیازی از اجناس دیگر معاوضه نمی‌کنیم.اگر جنگ با طالبان باز به هر دلیلی متوقف شود ما برای دفاع از هویت و تحقق عدالت‌اجتماعی بر ضد رژیم غنی مبارزه‌ی خود را ادامه خواهیم داد. تا بی‌عدالتی وجود داشته باشد به خصوص بی‌عدالتی قومی،جنگ دادخواهانه در افغانستان/خراسان ادامه پیدا می‌کند.تاکید می‌کنم که طالبان یکی از عوامل جنگ اند،عوامل بسیاری هنوز موجود اند عواملی که فقط با تحقق عدالت‌اجتماعی و قومی از میان بر می‌خیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا