حفیظ منصور: طالبان با تمرکز بر جنگ به ایجاد «نظام اسلامی» تاکید دارد

عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با اشاره به افزایش درگیری‌ها در این کشور اظهار داشت که طالبان با تاکید بر جنگ به دنبال ایجاد «نظام اسلامی» است که تعریف درستی از آن نیز ارائه نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، «حفیظ منصور» عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان اعلام کرد که این گروه با هیچ طرحی موافق نیست و هنوز هم بر ادامه جنگ در این کشور تمرکز دارد.

وی افزود که طالبان باور دارد که از مسیر جنگ به قدرت می‌رسد و می‌تواند «نظام اسلامی» ایجاد کند که البته تاکنون تعریف درستی از آن هنوز ارائه نکرده است.

عضو تیم مذاکره دولت افغانستان اظهارداشت که حکومت مشارکتی به نفع همه طرف‌ها در این کشور است و طالبان نیز باید بداند که افزایش جنگ و خشونت، این گروه را به اهدافش نمی‌رساند.

منصور پیش از این نیز بارها گفته بود که مذاکرات تیم‌های مذاکره دولت افغانستان و طالبان متوقف است و این گروه به پیروزی از مسیر جنگ می‌اندیشد.

اواخر هفته گذشته نیز شورای عالی مصالحه افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که طالبان تمایلی برای توافق با دولت کابل ندارد همچنین این گروه حاضر نیست درباره موارد اختلافی گفت‌وگو کند.

بر اساس این بیانیه، طالبان از میز مذاکره فرار می‌کند در حالی که برای مذاکرات صلح اجماع داخلی شکل گرفته است.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه در این بیانیه نیز تاکید کرده بود که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان بهانه‌ای برای ادامه جنگ برای طالبان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا