نگاه‌ها

خداوند در بدر تان کند و حالتان را بد تر از این شود که افغانستان را به خاک سیاه نشاندید و دربدرش کردید

الله کیلئے ایک روپیہ!
شهباز شریف صدراعظم پاکستان، کشور و دولت پاکستان به این جا رسیده است که با گردن کج و افتیده، چشمان ناامید و حالت زار و پریشان دست خود را برای تگدی به هر مسلمان و نامسلمان دنیا بلند کند و همچون گدایگران روی جاده ها و کوچه های لاهور و کراچی و هر جای دیگر در واقع به خاطر خدا یک روپیه بخواهد.
او در یک سخنرانی در اسلام آباد گفت:
«وقتی با هر کسی ملاقات می کنیم و صحبت تیلفونی انجام می دهیم فکر می کنند که ما از آنها پول می طلبیم و قرض/ وام، میخواهیم.

کشورهای دیگر در حال پیشرفت است و بسوی توسعه در حرکت اند اما پاکستان بدنبال وام گرفتن است.

در جلو، در عقب، این سو و آن سو، در همه جا چشم ما دنبال قرض است. سیلاب وضعیت پاکستان را بسیار خراب کرد.
وقتی به یک کشوری سفر می کنم رهبران آن کشورها فکر می کنند که حالا از ما پول می خواهد. من به عربستان رفتم، قطر سفر کردم و به ترکیه رفتم، به رهبران آنها گفتم که فکر می کنید که این جا آمده ام پول می خواهم؟

نه، این جا نیامده ام پول بخواهم. شما برادران ما هستید. ما مجبور هستیم. همان طوریکه در هفتاد و پنج سال گذشته کمک کردید، فقط یک کمی دیگر هم کمک کنید. تمام مردم ما روی پای خود ایستاد می شوند، عرق می ریزند و از این مشکل بیرون می شویم.»

خداوند در بدر تان کند و حالتان را بد تر از این شود که افغانستان را به خاک سیاه نشاندید و دربدرش کردید.

اما طنز تلخ روز در میان این آه و زاری شهباز شریف صدراعظم پاکستان این است که وزارت خارجه امریکا اعلان کرد که چهار صدو پنجاه ملیون دالر برای پاکستان کمک می کند تا در ترمیم طیارات اف ۱۶ به مصرف برساند، چونکه پاکستان در مبارزه با تروریزم با امریکا همکار کرده و دوست امریکا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا