افغانستان

خیزش مردمی ضد طالبان؛ تشکیل بسیج مردمی در ولسوالی های گذره،کرخ و انجیل هرات+تصاویر

با شکل‌گیری موج بسیج مردمی در افغانستان پس از ولسوالی گذره مردم کرخ و انجیل نیز علیه طالبان دست به سلاح بردند.

براساس این گزارش، ۵۰۰ تن از مردم کرخ و انجیل هرات برای دفاع از ولسوالی های خود در کنار مردم قرار گرفته و به زودی علیه طالبان وارد جنگ خواهند شد.

«صوفی عبدالکریم» از فرماندهان جهادی پیشین می گوید: از طالبان درخواست داریم که برادر کشی برداشته و با ترک سلاح خود اجازه آبادانی افغانستان را بدهند.

وی بیان داشت: اگر طالبان به جنگ و خشونت‌های خود در هرات ادامه دهند یا مقاومت مردمی رو به رو خواهند شد و در کمترین زمان سرکوب خواهند شد .

ازسوی دیگر مریم گل جامی رئیس شورای زنان شهرستان انجیل هرات در این مورد گفت: زنان در مدت ۴۰ سال جنگ افغانستان بیشتر از دیگر گروه آسیب دیده و در جنگ ها پدران ، فرزندان و شوهران خود را از دست دادند و امروز در کنار مردان اماده تا از خاک خود دفاع کنند.

ژنرال «عبدالصبور قانع» والی هرات در این باره گفت: به دلیل عدم مشروعیت جنگ، فعالیت‌های تروریستی و تخریب تاسیسات دولتی و عامه امروز شاهد بسیج گسترده مردمی در شهرستانهای مختلف هرات هستیم که تنها نظامی جمهوریت را مشروع می‌دانند و در کنار نیروهای امنیتی آماده مبارزه با طالبان هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اهالی شهرستانهای مختلف با سلاح از روستا، شهر و مرکز هرات حفاظت خواهند کرد و در صورت نیز حکومت تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

ژنرال خیال نبی احمدزی فرمانده پایگاه ارتش در حوزه غرب افغانستان با حمایت از حرکت‌های خودجوش مردمی در هرات گفت ، خیزش های مردمی به صورت قانونی و نظام مند در کنار نیروهای امنیتی تجهیز خواهند شد و در مناطق مختلف برای تامین امنیت اعزام می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا