افغانستانجهانزندگی

ترکیه برای درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب در افغانستان کمک می‌کند

مسوولان هلال احمر ترکیه در دیدار با سرپرست هلال احمر امارت اسلامی گفته است که این کشور برای درمان کودکان افغانستان که به سوراخ قلب مبتلا هستند همکاری می‌کند.

هلال احمر افغانستان روز یک‌شنبه،اول اسد با نشر خبرنامه‌ای از دیدار مولوی مطیع الحق خالص سرپرست هلال احمر افغانی با مسوول اجراییه هلال احمر ترکیه خبر داده است.

بر بنیاد خبرنامه در این دیدار هر دو طرف در مورد تداوی کودکان مبتلا به بیماری های سوراخ قلب توسط هلال احمر افغانی،مراقبت از خانواده های بی سرپرست در مرستونها، حفاظت و تداوی بیماران روانی و کمک های نقدی به زنان بیوه، یتیمان گفتگو صورت گرفت.

از سوی هم مسوول اجراییه هلال احمر ترکیه تصریح کرده است که این کشور آماده همکاری با کودکان مبتلا با سوراخ قلب می‌باشد و ضمن آن این کشور تلاش دارد تا با همکاری مٶسسات خیریه ترکیه روی میکانیزم منظم کمک های بشردوستانه دوامدار به افغانستان کار کنند.

بیماری سوراخ قلب نزد اطفال در سال‌های اخیر در افغانستان افزایش یافته و در دو دهه گذشته ده‌ها طفل بیمار برای علاج به جرمنی نیز فرستاده شده اند.

‏در ترکیه با مسئول اجرائیه هلال احمر این کشور دیدار نمود.

‏در این دیدار محترم مولوی مطیع الحق خالص از حمایت دوامدار مردم ترکیه تشکری و قدردانی کرد و به مردم ترکیه در اثر زلزله اخیر تسلیت گفت….

دکمه بازگشت به بالا