افغانستان

در يک شبانه روز گذشته ۸۵ بیمار کرونایی در افغانستان جان باخته اند

وزارت صحت عامه می‌گويد که در ٢٤ ساعت گذشته، ۱۵۹۷ تن به ويروس کرونا مصاب شده و ۸۵ تن ديگر جان باخته اند.

به گفتۀ مسئولان این وزارت؛ در یک شبانه روز گذشته، آزمایش کروناى ۴۵۸۷ تن انجام شده، که نتيجۀ آزمايش ۱۵۹۷ تن شان مثبت می‌باشد.

منبع گفته است که با ثبت این آمار، تعداد مبتلایان به این ویروس در افغانستان، به ۹۱۴۵۸ تن افزایش یافته است.

در خبرنامه‌ ای که در اختیار پژواک قرار گرفته، آمده است که ۳۱۲ در کابل، ۱۵۷ در کاپیسا، ۱۵۵ در ننگرهار، ۱۲۴ در بلخ، ۱۱۰ در بغلان، ۸۲ در هرات، ۷۵ در کندهار، ۷۳-۷۳ در هلمند و لوگر، ۷۱ در بامیان، ۵۸-۵۸ در فاریاب و وردک، ۵۲ در پکتیا، ۴۴-۴۴ در غزنی و کنر، ۲۶ در غور، ۲۵ در بدخشان، ۱۶ در لغمان، ۱۱-۱۱ در کندز و زابل، ۱۰ در بادغیس، ۷ در خوست و ۳ تن دیگر در سمنگان به بیماری کرونا مصاب شده اند.

بر اساس معلومات منبع، در یک شبانه روز گذشته، ۴۷۱ تن از بیماران کرونایی، دوباره صحت یاب شده و شمار مجموعی بهبود یافته های اين بيمارى نیز به ۶۱۴۱۰ تن می‌رسد.

همچنان وزارت صحت گفته است که در ٢٤ ساعت گذشته، ۸۵ تن در اثر ابتلا به (کوید- ۱۹) فوت کرده و از آغاز شيوع ويروس کرونا تاکنون در افغانستان، شمار مجموعی جان باختگان از اثر این بیماری، به ۳۶۱۲ تن رسیده است.

به اساس گزارش‌های منتشره؛ تاکنون در تمام جهان، بيش از ۱۷۶ ميليون تن به ويروس کرونا مبتلا شده اند، که بالاتر از ۱۶۰ ميليون تن شان، دوباره صحت ياب؛ اما بيش از ۳،۸ ميليون تن فوت نموده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا