جهان

زلنسکی: روسیه باید “بالاترین” بها را بپردازد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که روسیه باید «بالاترین» بهای جنگی را که علیه کشورش به راه انداخته است بپردازد.

زلنسکی و بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا پس از دیدار در کیف، پایتخت این کشور، کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار کردند.

زلنسکی با اشاره به اینکه مسائل دفاعی و امنیتی برای کشورش مهم است، گفت که موشک‌های روسیه همچنان تهدیدی برای مردم اوکراین و سرزمین‌هایشان هستند.

“بسیاری از حملات موشکی ارتش روسیه مردم عادی و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند. روس‌ها خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، وسایل نقلیه حمل‌ونقل را هدف قرار می‌دهند. حمایت دفاعی در برابر موشک‌های روسیه باید برای همه ما، شرکایمان، اولویت باشد. زلنسکی گفت، جان مردم ما را در بیشتر سرزمین‌هایمان تضمین می‌کند.» گفت.

زلنسکی با بیان اینکه در خصوص افزایش ارسال تسلیحات سنگین با جانسون گفتگو کردند، گفت: امروز دفاع هوایی به اوکراین بسیار مهم است. ارزیابی خود را انجام داد.

“روسیه باید خسارت ناشی از مردم و کسب و کار ما را جبران کند”

زلنسکی با اشاره به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ، تاکید کرد که تحریم‌های مذکور باید تقویت شود.

زلنسکی گفت: “روسیه متجاوز باید بالاترین هزینه را برای این جنگ بپردازد. همچنین روسیه باید تمام خسارت هایی را که به مردم و مشاغل ما وارد کرده است، جبران کند.” او گفت.

زلنسکی با اشاره به بحران جهانی غذا گفت: “روسیه مسئول کسری مواد غذایی در بازار جهانی به دلیل محاصره بنادر اوکراین است. کشورهای آفریقایی و آسیایی باید از گرسنگی محافظت شوند. مردم در سراسر جهان باید از افزایش خطرات در امان بمانند. قیمت محصولات غذایی اساسی. بدون تجاوز روسیه، کسری مواد غذایی در این سطح نخواهد بود.” گفت.

زلنسکی با بیان اینکه اقداماتی را برای آماده سازی کشورش برای فصل زمستان انجام داده اند، تصریح کرد که انگلیس آماده کمک در این زمینه است.

زلنسکی گفت: “شکی نیست که ما در جنگ پیروز خواهیم شد. به همین دلیل است که ما برای بازسازی اوکراین پس از رسیدن به پیروزی آماده می شویم.” از عبارات استفاده کرد
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا