افغانستانویدئو

ربانی: با ادامه سیاست فشار و زور مقاومت گسترش خواهد یافت

صلاح‌الدین؛ رهبر حزب جمعیت اسلامی خواستار توقف حملات طالبان به پنجشیر شده و گفته است که در صورت ادامه سیاست زور و فشار مقاومت گسترش خواهد یافت.

 

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، آقای ربانی این اظهارات را امروز (شنبه، ۱۴ سنبله) در یک پیام ویدیویی بیان کرد.

او در این پیام می‌گوید: «در شرایطی که هیچ نیروی خارجی وجود ندارد و بهانه‌های دورغین برای جنگ باقی نمانده‌است، تاکید بر سیاست جنگ و ارعاب، تداوم سیاست ناکام، انحصارگرایی و استبدادی است که مثل حکومت قبل منجر به شکست خواهد شد.»

ربانی از نیروهای طالبان خواسته است که از جنگ دست بکشند و بگذارند، مسایل از طریق گفتگو حل شود تا مردم به یک نظام و ساختار مردمی دست یابند.

او مقاومت دره پنجشیر را مقاومت مردم افغانستان خوانده و گفته است که مردم انتظار دارند، طالبان از حمله به این ولایت خودداری کنند».

ربانی هشدار داده است که در صورت «ادامه زور و فشار علیه مردم» دیر و یا زود، مقاومت گسترش خواهد یافت».

او خطاب به جنگجویان طالبان گفته است: «این جنگ نه از شما نه برای منفعت شما و مردم شما نیست».

او در ادامه گفته است که مقاومت پنجشیر حق مشروع مردم در برابر زور و فشار است.

ربانی از فرمانده و نیروهای طالبان که از ولایات شمال شرق هستند، خواسته از حمله پنجشیر دست بردارند. او خطاب به این اعضای طالبان گفته است که «حمله به پنجشر، مایه شرم‌ساری شما خواهد شد».

پنجشیر تنها ولایتی است که از کنترل طالبان خارج است و احمد مسعود؛ فرزند احمدشاه مسعود در کنار امرالله صالح؛ معاون اشرف‌غنی در آن‌جا مستقر هستند.

آقای مسعود که «جبهه مقاومت» پنجشیر را رهبری می‌‌کند، صبح امروز (شنبه، ۱۴ سنبله) در صفحه فیسبوک خود نوشته‌است: «مبارزه پنجشیر که تا حال محکم ایستاده، خواهران با غیرت هراتی ما که فریاد حق‌خواهی را شجاعانه بلند کردند نشان‌دهنده این است که مردم از خواسته‌ برحق خویش دست نکشیده و از مبارزه برحق خویش خسته نمی‌شوند ‌و از هیچ تهدیدی نمی‌هراسند.»

مسعود گفته‌است که «شکست تنها وقتی اتفاق می‌افتد که از مبارزه برحق خویش دست بکشید و خسته شوید».

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا