افغانستانجهان

ربانی با وزیر خارجه ترکیه پیرامون نشست استانبول رایزنی کرد

صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان با آقای مولود چاوش اوغلو وزیر امورخارجه جمهوری ترکیه دیدار کرد.

به گزارش کوکچه، در این دیدار پیرامون روابطه دوجانبه میان افغانستان و ترکیه و همچنان ضرورت توسعه و ارتقای این روابط و همچنان پروسه صلح افغانستان، نشست استانبول و نقش و جایگاه ترکیه به عنوان کشور دوست و برادر با اعتماد افغانستان بحث و‌تبادل نظر صورت گرفته است.

چاووش‌اوغلو نیز در حساب رسمی خود در شبکه های اجتماعی نوشته است:با برادر عزیزم صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان و رهبر حزب جمعیت اسلامی دیدار جدی داشتم. دیدگاه های مبادله شده در مورد وضعیت فعلی افغانستان ، تحولات اخیر در روند صلح و نشست استانبول.

گفتنی است اکثر رهبران و فرماندهان جهادی اعم رهبران احزاب سیاسی، وزرای اسبق دوره حامد کرزی و اشرف غنی در ترکیه مسکن گزیده و هر از گاهی برای دیدارهای غیررسمی به حضور مقامات ترکیه‌ای می شتابند.

در این اواخر شاهد دیدارهای غیررسمی آقای مارشال دوستم، وزرای کنونی دولت غنی و کابینه کرزی در ترکیه هستیم. این مقامات با دلایل مختلف به کشورهای مختلف سفر کرده و در حالی که هیچ شغل دولتی ندارند، از پرچم کشور استفاده کرده و لوبی گری میکنند. چیزی که درهیچ یک از عرفهای دیپلماتیک کشورها جایی نداشته و تنها به دلیل شناخت قبلی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا