افغانستان

رحمانی: خروج نیروهای خارجی می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود

آقای رحمانی که روز چهارشنبه (25 حمل)، در نشست عمومی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت: «هرچند خروج سربازان خارجی، خواست دیرینه‌ی مردم است؛ اما با توجه به شرایط و وضعیت بد امنیتی، زمینه‌ی خروج آن‌ها تا هنوز فراهم نشده است.»

یررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان، می‌گوید که احتمال دارد خروج نیروهای خارجی از افغانستان، منجر به جنگ داخلی در این کشور شود.

آقای رحمانی که روز چهارشنبه (۲۵ حمل)، در نشست عمومی مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد، گفت: «هرچند خروج سربازان خارجی، خواست دیرینه‌ی مردم است؛ اما با توجه به شرایط و وضعیت بد امنیتی، زمینه‌ی خروج آن‌ها تا هنوز فراهم نشده است.»

به گفته‌ی او، با توجه به شرایط کنونی، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، می‌تواند سبب بدتر شدن وضعیت و حتا جنگ داخلی شود.

این در حالی است که اخیرا، روزنامه‌ی واشنگتن پست، به نقل از منابع اطلاعاتی‌اش، گزارش داده است که نیروهای امریکایی تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.

بر اساس این گزارش، قرار است جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، به زودی این موضوع را اعلام کند.

از سویی هم، روزنامه‌ی تایمز، گزارش داده است، پس از آن که دولت امریکا تصمیم به خروج سربازانش تا ۱۱ سپتامبر سال روان گرفته، بریتانیا نیز قصد دارد تمام سربازنش را از افغانستان خارج کند.

این همه در حالی است که قرار است در ۲۴ اپریل، شهر استانبول ترکیه، میزبان گفت‌وگوهای صلح افغانستان باشد. گروه طالبان، اعلام کرده است، تا زمانی که تمام نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند، این گروه در هیچ نشستی اشتراک نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا