افغانستانجهانعکس

روسیه از کشته شدن ۴۰۰ سرباز اوکراینی خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلاش نیروهای اوکراینی برای پیشروی به سمت خرسون را خنثی و کشته شدن 120 سرباز اوکراینی در واکنش به این حمله را تایید کرد.

روز شنبه، دفاع روسیه اعلام کرد که ۴۰۰ سرباز اوکراینی در حملاتی که در مناطق مختلف اوکراین انجام داد، کشته شدند.

به گزارش کوکچه به نقل از این وزارتخانه گزارش داد: «نیروهای اوکراینی تلاش ناموفقی برای پیشروی به سمت منطقه پراودینو در استان خرسون انجام دادند و در جریان رویارویی با آنها، بیش از ۱۲۰ سرباز اوکراینی منهدم شدند و ۷ تانک و ۱۳ خودروی جنگی پیاده نظام منهدم شدند. ”

وی افزود: نیروهای روسی تیپ ها و مراکز استقرار موقت نیروهای اوکراینی را در استان خارکف (شمال شرقی) هدف قرار دادند و بیش از ۵۰ نفر از آنها را منهدم کردند و بیش از ۱۰ خودروی نظامی را منهدم کردند.

به گفته همین منبع، در حملاتی که مواضع جنگی تیپ ۵۸ و ۹۳ پیاده مکانیزه در نزدیکی دونتسک را هدف قرار دادند، بیش از ۲۳۰ سرباز اوکراینی کشته و ۱۰ تانک و ۲۳ خودروی زرهی جنگی منهدم شدند.
در منطقه شهرک پراودینو منطقه خرسون، دشمن با کمک دو گروهان با پشتیبانی ۹ دستگاه تانک و ۱۶ خودروی زرهی زرهی تیپ ۲۸ مکانیزه، تلاش تهاجمی ناموفقی را انجام داد. در جریان این درگیری، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی، ۷ تانک و ۱۳ خودروی جنگی پیاده نظام را در چند ساعت منهدم کردند.

نیروهای هوافضای روسیه، نیروهای موشکی و توپخانه حملات گسترده ای را به واحدها و ذخایر نیروهای مسلح اوکراین وارد کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه قرار ذیل است؛

در نتیجه حملات با دقت بالا، تلفات تیپ ۴۶ هوایی در مناطق Bereznegovatoe و Velikoe Artakovo منطقه نیکولایف، تیپ ۲۴ مکانیزه در منطقه Bezymennoe در منطقه Kherson به بیش از ۱۴۰ سرباز اوکراینی کشته و زخمی شده است. ، ۵ دستگاه تانک و ۱۴ دستگاه تجهیزات نظامی.

حملات دقیق نیروهای هوافضای روسیه به نقاط استقرار موقت یگان تشکیلات ناسیونالیستی “کراکن”، تیپ ۹۲ مکانیزه و ۸۱ هوایی در مناطق دوورچنویه، شوچنکوو و کوپیانسک در منطقه خارکف منهدم شد. بیش از ۵۰ ملی گرا و بیش از ۱۰ واحد تجهیزات نظامی و وسایل نقلیه ویژه.

حملات آتش متمرکز به مواضع رزمی تیپ های پیاده موتوری ۵۸ و ۹۳ در مناطق دروژکوفکا و آرتموفسک، تیپ مکانیزه ۵۳ در منطقه زایتسوو جمهوری خلق دونتسک بیش از ۲۳۰ سرباز اوکراینی، ۱۰ تانک مسلح و ۲۳ را منهدم کردند. خودروهای جنگی

در طول روز، حملات هوایی عملیاتی- تاکتیکی و ارتش، نیروهای موشکی و توپخانه ای به پنج پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های Piskunovka، Seversk، Novoukrainka و Artyomovsk جمهوری خلق دونتسک، Kamyshevakh، Zaporozhye اصابت کرد. منطقه و همچنین ۵۳ واحد توپخانه، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۷ منطقه.

چهار انبار سلاح و مهمات راکت و توپخانه در مناطق زولوچیف منطقه خارکف، کیروو جمهوری خلق دونتسک، اوملنیک و وسلیانکا در منطقه زاپوروژیه منهدم شد.

سامانه‌های پدافند هوایی هشت هواپیمای بدون سرنشین را در مناطق شهرک‌های پوکروفسکوئه، برستوویه، کودما جمهوری خلق دونتسک، وربوویه، پولولوژی منطقه زاپوروژیه، نووووسکرسنسکویه، چکالوو در منطقه خرسون، کومسومولسکویه در منطقه نیکولایف سرنگون کردند.

علاوه بر این، ۲۵ گلوله از سامانه های موشک پرتاب چندگانه HIMARS و Vilkha در مناطق نوایا کاخوفکا و خرسون در هوا منهدم شد.

در مجموع، از آغاز عملیات ویژه نظامی، موارد زیر منهدم شده است: ۲۹۳ هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۱۹۷۳ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۷۵ سامانه موشکی ضد هوایی، ۴۹۹۸ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۸۳۷ خودروی جنگی پرتاب چندگانه. سامانه های موشکی، ۳۳۹۳ توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۵۶۴۰ واحد خودروی ویژه نظامی.

رژیم کیف تحریکات را از سر گرفت تا خطر یک فاجعه انسان ساز در نیروگاه هسته ای Zaporozhye ایجاد کند.

در طول روز، دو گلوله توپخانه روستای تعطیلات ولنا و یک پست برق حرارتی واقع در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای ثبت شد.

در مجموع ۱۵ گلوله توپ از منطقه نیکوپول در منطقه دنپروپتروفسک شلیک شد. واحدهای توپخانه نیروهای مسلح اوکراین با آتش برگشت سرکوب شدند.

وضعیت تشعشعات در NPP Zaporozhye عادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا