افغانستانجهان

سازمان ملل حمله به مسجد شیعیان در افغانستان را بشدت محکوم کرد

سازمان ملل متحد حمله هولناک روز پنجشنبه به مسجد محمد رسول الله (ص) در شهر مزارشریف -قدیمی‌ترین مسجد ولایت بلخ- که به مسجد سه دوکان مشهور است، به شدت محکوم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) حمله هولناک امروز علیه غیرنظامیان در یک عبادتگاه در مزار شریف را به شدت محکوم می کند.

سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد حملات اخیر علیه غیرنظامیان در افغانستان نشان دهنده یک روند نگران کننده است و باید فوری پایان یابد و عاملان آن پاسخگو شوند.

وی تصریح کرد رامیز الاکبروف معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه در افغانستان نیز می گوید که مردم افغانستان تا کنون رنج های بسیار زیادی را متحمل شده اند و نباید با چنین حملات بی رحمانه و هولناکی مواجه شوند.

در انفجار امروز در مسجد محمد رسول الله (ص) در شمال روضه‌ی شریف در ولایت بلخ تاکنون ۱۱ شهید و ۳۲ زخمی به بیمارستان حوزوی ابوعلی سینای مزارشریف انتقال یافته‌اند.

البته منابع مردمی می‌گویند که این تعداد به بیش از ۵۰ تن می‌رسد.

در همین حال منابع خبری به طلوع‌نیوز گفته اند که ۳۱ نمازگزار در انفجار روز پنجشنبه جان باخته و نزدیک به ۹۰ تن دیگر زخمی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا