افغانستاناقتصاد

وزیر خارجه‌ی هند از کمک ۱۵۰ هزار تُن گندم کشورش به افغانستان خبر داد

اس جی شنکر، وزیر خارجه‌ی هند در دیدار با رییس‌جمهور اشرف غنی گفته است که کشورش به ادامه‌ی کمک‌های بشری خود، ۱۵۰ هزار تُن گندم را به افغانستان کمک می‌کند. دهلی نو در طول دو دهه‌ی اخیر هزاران تُن گندم به افغانستان کمک کرده است.

در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که این دیدار روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۴ سرطان) در حاشیه‌ی کنفرانس بین‌المللی زیر عنوان «آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقوی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در شهر تاشکند، پایتخت ازبیکستان انجام شده است.

به نقل از خبرنامه، دو طرف در این دیدار افزون بر روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و هند، درباره‌ی حمایت دهلی نو و وضعیت عمومی، سیاسی و امنیتی افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

وزیر خارجه‌ی هند از حمایت کشورش از افغانستان به رییس‌جمهور غنی اطمینان داده و گفته است که دهلی نو برای حمایت از نظام افغانستان همکاری‌هایش را در عرصه‌ی تقویت اجماع منطقوی ادامه خواهد داد.

براساس معلومات ارگ ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی نیز هند را دوست خوب افغانستان خوانده و از کمک و همکاری آن کشور به افغانستان در سال‌های گذشته، قدردانی کرده است.

وزیر خارجه‌ی هند درحالی از کمک ۱۵۰ هزار تُنی گندم کشورش خبر داده است که افغانستان با تهدید «بزرگ» خشک‌سالی مواجه است. پیشتر رییس‌جمهور غنی گفته بود که حاصلات گندم کشور امسال به‌دلیل خشک‌سالی نزدیک به دو میلیون تُن کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا