افغانستاناقتصاد

سازمان جهانی غذا: منتظر رسیدن کمک‌های بیشتر در آستانهٔ زمستان هستیم

برنامه غذایی جهان یا WFP می‌گوید که برخی کمک‌های کشور‌های مختلف با افغانستان عملی شده و آنها چشم به راۀ سایر کمک‌ها در آستانه زمستان اند.

نمایندگی سازمان جهانی غذا در افغانستان، پیشتر اعلام کرده بود، تا ماۀ مارچ سال ۲۰۲۳، هر ماه برای پانزده میلیون تن از افغان‌ها مواد غذایی فراهم خواهد شد.

این سازمان همچنان از ساخت و ساز یک ذخیره بزرگ در افغانستان که گنجایش صد هزار تُن مواد غذایی را داشته باشد، خبر داده بود تا از آن طریق برای مناطق دور افتادۀ افغانستان کمک‌ها فرستاده شود. اما این برنامه گفته بود که برای تطبیق این پروژه به بیش از یک میلیارد دالر نیاز دارد.

در همین حال، وحید الله امانی، سخنگوی برنامه غذایی جهان در افغانستان نا وقت روز گذشته به یک رسانه خارجی گفت که روند کمک رسانی به افغانستان ادامه دارد.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم مواد غذایی را ذخیره کنیم و بتوانیم هر ماه برای پانزده میلیون نفر در طول زمستان تا پایان ماه مارچ سال ۲۰۲۳ کمک‌های مواد غذایی را برسانیم، به ۱.۴ میلیارد دالر نیاز داریم. کمک‌های در این بخش صورت گرفته و وعده‌های هم سپرده شده است.

اظهارات امانی در حالی صورت می‌گیرد که شکایت‌های از چگونگی توزیع کمک‌ها در افغانستان رو به افزایش نهاده است.

اما وحید الله امانی سخنگوی برنامه غذایی جهان در افغانستان می‌گوید، این برنامه به رسانیدن کمک برای نیازمندان در اینکشور و تمام جهان، بدون هیچگونه تفکیک متعهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا