افغانستان

سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی فرسی هرات در حمله‌ طالبان جان باخت

مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند که در حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر نیروهای امنیتی در‌ ولسوالی فرسی، سید شفیق، سرپرست فرماندهی پولیس این ولسوالی با یک سرباز دیگر کشته شده است.

سید عبدالوحید قتالی، والی هرات گفته که این حمله‌ی طالبان شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۳ جوزا) انجام شده است. آقای قتالی افزود که در این حمله پنج نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ی والی هرات، در جریان این درگیری، ۱۳ جنگ‌جوی گروه طالبان نیز کشته و پنج جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

در همین حال، منابع مردمی در ولسوالی فرسی هرات به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که طالبان شماری از نیروهای امنیتی را در این ولسوالی اسیر گرفته‌اند.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی در هرات می‌گویند که در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی با جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی گلران این ولایت، هشت طالب کشته و شش نیروی امنیتی و دو طالب دیگر زخمی شده‌اند.

گروه طالبان ادعا کرده است که جنگ‌جویان این گروه بر مدیریت امنیت ملی ولسوالی گلران هرات حمله کرده‌اند. طبق ادعای طالبان، در جریان این حمله مدیر امنیت ملی اسیر، سه سرباز کشته و هشت سرباز دیگر زخمی شده‌اند.

طی سال جاری حملات طالبان‌ در بخش‌هایی از هرات شدت گرفته است. روز پنج‌شنبه والی هرات گفته بود که طی یک سال گذشته طالبان در حدود ۱۳۰۰ حمله را در نقاط مختلف این ولایت راه‌اندازی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا