افغانستان

سه نیروی امنیتی در حمله‌ی طالبان در «دره‌صوف بالا»ی سمنگان کشته شدند

منابع محلی در ولایت سمنگان تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی دره‌صوف بالای این ولایت، سه نیروی امنیتی کشته شده‌اند.

سلطان‌علی سلطان، ولسوال دره‌صوف بالا امروز (شنبه، ۱۸ ثور) گفت که طالبان این حمله‌ی‌شان را از سه استقامت ناوقت شب گذشته بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ساحه‌ی «کوتل‌قلعه» این ولسوالی ره‌اندازی کرده بودند.

آقای سلطان افزود که کشته‌شدگان در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، شامل دو سرباز پولیس و یک سرباز ارتش منطقوی بوده‌اند.

همچنان به گفته‌ی او، هفت دیگر از نیروهای دولتی در این درگیری زخمی شده‌اند. زخمیان شامل پنج نیروی پولیس و یک نیروی ارتش منطقوی اند.

در همین حال، ولسوال دره‌صوف بالا گفت که در جریان این حمله‌ی طالبان که تا حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد ادامه یافته است، دست‌کم ۶ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۶ جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز زخمی شده‌اند.

او گفت که این حمله‌ی طالبان هم‌اکنون دفع شده و ساحات تحت حمله در کنترل نیروهای دولتی است.

طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

ولسوالی سمنگان در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه هرازگاهی حملات سهمگین از بعضی نقاط این ولایت و ولایت بلخ بر بخش‌هایی از ولسوالی دره‌صوف بالا در ۱۳۵ کیلومتری شهر ایبک، مرکز سمنگان راه‌اندازی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا