افغانستان

والی بامیان: هدف قیام امام حسین خدمت در راه خدا و احیای دین اسلام بود

مولوی عبدالله سرحدی والی بامیان و هیئت همراه شان دیروز در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مدرسه زینبیه منطقه فولادی مرکز بامیان اشتراک نموده و پیرامون قیام عاشورا و مسایل مهم دیگر سخنرانی کرد.
مولوی عبدالله سرحدی گفت “هدف قیام امام حسین(رض) خدمت در راه خدا و حفظ اسلام بود و امام حسین و یاران اش در اوج ظلمت وجاهلیت در راه خدا و جهت احیای دین جدش مبارزه کردند و عزیزان شان را قربانی کردند و به شهادت رسیدند.”
والی بامیان با بیان این مطلب که پاک دامنی حضرت فاطمه زهرا، دختر پیامبر اسلام(ص) در طول تاریخ نظیر ندارد و یگانه الگو برای پیروانش و زنان جامعه اسلام می‌باشند؛ اظهار داشت: لازم است که جامعه ما مطابق با سلوک ائمه طاهرین خود شان را عیار کنند.
وی با اشاره به اهمیت این ایام پر برکت و کمک به نیازمندان اشاره نموده و افزود: مسلمانان و خیرین باید در این ایام ایتام، زنان بی سرپرست و مدارس دینی را از کمک های خیریه شان فراموش نکنند و خصوصا مدارس دینی را باید بیشتر تقویت کنند.
مولوی عبدالله سرحدی، از جوانان اهل تشیع خواست که در ایام عاشورای حسینی استفاده از زنجیر زنی با تیغ(قمه زنی) خود داری کنند و بجای آن در شفاخانه ها رفته و برای مریضان بی‌بضاعت خون اهداء کنند، زیرا که هم مورد پسند امام جعفر صادق و ائمه اطهار و هم مورد پسند خداوند(ج) می‌باشد و باعث کسب ثواب اخروی نیز خواهد شد.
والی بامیان تطبیق قوانین اسلامی و پیروی از سنت نبوی را مهم خوانده و با ابراز تاسف گفت: طی ۲۰ سال گذشته قوانین اسلام در جامعه فراموش شده بود و حالا که حکومت اسلامی روی کار آمده است، وظیفه علما است که با تبلیغ درست و ارشادات دینی شان پایه های دین را در خانواده ها و جامعه مستحکم بسازند تا باشد که همه ما راه تقوا و پرهیزگاری در پیش بگیریم.

منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا