افغانستانجهان

طوفان در خورشید به زمین خواهد رسید

کارشناسان آمریکایی گفتند که یک سوراخ در خورشید فوران های سطحی را تشدید می کند. گفته می شود که این وضعیت باعث می شود طوفان خورشیدی به سمت زمین حرکت کند و ممکن است وسایل الکترومغناطیسی تحت تأثیر قرار گیرند. تاریخ داده شده ۳ آگوست است، پس فردا …

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) اعلام کرده است که یک طوفان کوچک ژئومغناطیسی کلاس G1 احتمالاً زمین را تحت تأثیر قرار می دهد. ۳ هشدار طوفان خورشیدی برای مرداد ماه صادر شده است.
کارشناسان گزارش می دهند که طوفان G-1 می تواند نوسانات شبکه برق را تضعیف کند و بر ماهواره ها تأثیر بگذارد. همچنین می تواند شفق های قطبی را در مناطق اطراف قطب شمال تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود شفق شمالی در کشورهایی مانند کانادا و آلاسکا دیده شود.
کارشناسان NOAA گزارش دادند که طوفان ژئومغناطیسی از یک سوراخ تاجی که مواد گازی را در منطقه جنوب غربی صورت خورشید به بیرون پرتاب می کند، سرچشمه می گیرد.
مایک کوک در بیانیه ای درباره این موضوع گفت که این حفره با کشیدن بادهای خورشیدی در جریان، سرعت طوفان را افزایش داد.
از سوی دیگر، مرکز پیش‌بینی هوای فضایی NOAA، طوفان‌های خورشیدی را به پنج مرحله طبقه‌بندی می‌کند.
طوفان G1 که قرار است فردا رخ دهد در ضعیف ترین رده قرار دارد. بنابراین انتظار می رود این طوفان خورشیدی تاثیر بسیار کمی بر ماهواره ها و فناوری های روی زمین داشته باشد.
با این حال، بیان شد که اگرچه تأثیر طوفان خورشیدی محدود است، اما می تواند حیوانات مهاجری را که از میدان مغناطیسی زمین به عنوان ابزار ناوبری استفاده می کنند، سردرگم کند. این به این دلیل است که طوفان های ژئومغناطیسی جریان های الکتریکی را در مگنتوسفر و یونوسفر ایجاد می کنند زیرا میدان مغناطیسی زمین را فشرده و منحرف می کنند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا