ورزش

محسن رضایی، تکواندوکار افغانستان در نزدهمین دور مسابقات آسیایی به مدال برنز دست یافت

 

محسن رضایی، کاپیتان تیم ملی تکواندوی افغانستان با شکست دادن حریفانش از کشورهای جاپان، تاجیکستان، قزاقستان و یک شکست در مقابل حریف کوریایی‌اش مدال برنز را در نزدهمین دور مسابقات آسیایی برنده شد.

گفتنی‌ست که نزدهمین دور رقابت‌های آسیایی روز شنبه از سوی رییس جمهور چین افتتاح و بازی‌ها به گونه‌ی رسمی در شهر هانگژو آغاز شد.

گزارش شده است که افغانستان با کاروان ورزشی ۱۲۸ نفری به شمول ۱۷ ورزشکار زن در تبعید در این رقابت‌ اشتراک کرده‌اند.

ورزشکاران افغانستان تا اکنون در بخش‌های تکواندو، راگبی، شنا و ووشو به رقابت پرداخته‌اند.

محمد خالد هوتک، کاپیتان تیم ملی ووشو افغانستان در نخستین مسابقه‌اش در بازی‌های هانگژو توانست حریف قزاقستانی خود را شکست بدهد و به دور بعدی راه یابد.

هوتک با این پیروزی به یک چهارم نیمه‌نهایی راه یافت و حریف بعدی او ووشوکار هندوستانی است.

روی هم رفته، فهیم انوری، شناگر افغان در بازی‌های ۵۰ و ۱۰۰ متری شنا به رقابت پرداخت که با ثبت زمان ٢٧ ثانیه و ١٦ صدم ثانیه دوم و در مسابقات مقدماتی ١٠٠ متر برست استروک هشتم شد؛ اما انوری در جدول نهایی شنا در ۵۰ متری جایگاه ۴۱ و در ۱۰۰ متری مقام ۲۴ را کسب کرد که نتوانست به دور بعدی راه یابد.

در این رقابت دو ورزشکار جاپانی برنده مقام اول و دوم شدند که رتبه سوم به یک قزاقستانی رسید.

گفتنی‌ست که تیم ملی راگبی افغانستان تا اکنون چهار مسابقه در رقابت‌های هانگژو داده است که سه بازی را واگذار کرده و یکی آن را پیروز شد.

این بازی‌های با کشورهای چین، امارات متحده عربی، نیپال و تیم مستقل برگزار شده بود که فقط توانست نیپال را شکست بدهد. افغانستان فردا با تیم ملی راگبی نیپال مسابقه می‌دهد تا مقام نهم تا سیزدهم رقابت‌های راگبی هانگژو مشخص شود.

افغانستان تا این دم توانسته است یک مدال برنز را با پیروزی محسن رضایی در رشته‌ی تکواندو بدست بیاورد.

 

دکمه بازگشت به بالا