افغانستان

شورای مقاومت ملی برای نجات: تشکیل کمیسیون دعوت از سیاسیون و تصمیم برگزاری جرگه از سوی طالبان دسیسه است

پس از نشر خبرها در مورد تصمیم طالبان برای تشکیل جرگه‌ای زیر نام «مجمع بزرگ افغان‌ها» شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، آن را نیرنگ و‌ تلاشی مذبوحانه در جهت صحه گذاشتن بر «دسیسه‌های شوم» طالبان عنوان کرده است.

این‌ شورا روز پنج‌شنبه، ۵ جوزا، در اعلامیه‌ای گفته است که برگزاری این نشست نمایشی و مطابق خواست و‌ برنامه‌ از قبل تعیین‌ شده گروه طالبان است.

شوراى مقاومت ملى براى نجات افغانستان تشکیل کمیسیون دعوت از شخصیت‌های سیاسی از سوی طالبان و‌ نیز تصمیم به برگزاری جرگه را توهین به شعور جمعى مردم، اهانت به شخصیت‌هاى سیاسى و شریک ساختن آنان در «جنایات گروه طالبان» و نیز به بازى گرفتن افکار جامعه جهانی دانسته است.

این شورا افزوده است: «طالبان باید بدانند که برخورد آنان با سیاست‌مداران داخل کشور، خشونت آنان در برابر زنان‌ کشور و کارمندان نظام قبلى، بهترین محک رفتار آنان با دیگران است.»

در اعلامیه آمده است که طالبان به جاى این «ترفندها و نمایش‌نامه‌ها» در جست‌وجوى راه‌هاى واقعی هم‌چون تشکیل حکومت انتقالی و‌ برگزاری انتخابات باشند تا کشور به امنیت و آسایش برسد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که طالبان ماه قبل کمیسیونی را برای برگشت شخصیت‌های سیاسی به افغانستان تشکیل‌ دادند و در تصمیمی دیگر می‌خواهند برای کسب‌ مشروعیت داخلی لویه‌جرگه برگزار کنند؛ تصمیمی که به گفته مردم رسم‌ قبیله‌ای است و دیگر کارایی‌ ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا