افغانستانجهان

به پیشنهاد عربستان؛ سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان نشست برگزار می‌کند

به پیشنهاد عربستان؛ سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان نشست برگزار می‌کنددولت عربستان که ریاست فعلی سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد در حال آماده شدن برای برگزاری نشستی با موضوع افغانستان و به میزبانی پاکستان است.

خبرگزاری عربستان اعلام کرد، این کشور معتقد است که برگزاری نشست فوق العاده شورای وزارتی شورای همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع انسانی در افغانستان ضروری است.

طبق اعلام این خبرگزاری، عربستان برای برگزاری این نشست در ۱۷ دسامبر که پاکستان پیشنهاد میزبانی آن را داده است آماده می‌شود.

در بیانیه منتشر شده در سایت وزارت خارجه عربستان آمده که پاکستان آمادگی خود را برای میزبانی نشست سران سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است.

عربستان در حال حاضر ریاست سازمان همکاری اسلامی را عهده‌دار است.

این خبرگزاری تأکید کرد: مردم افغانستان با بحران انسانی خطرناکی مواجهند که با فرا رسیدن فصل زمستان وخیم تر خواهد شد. مردم به کمک‌های انسانی فوری نیاز دارند که شامل غذا، دارو و سرپناه باشد.

این خبرگزاری نسبت به فروپاشی اقتصادی احتمالی کشور و وخامت اوضاع معیشتی که احتمالا به بی ثباتی بیشتر در منطقه منجر شود، هشدار داد.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، توماس وست، نماینده آمریکا در افغانستان برای برگزاری نشست‌هایی با رهبران طالبان به دوحه رفته است.

طبق اعلام آمریکا، هدف از نشست‌های دوحه تقویت منافع واشنگتن در افغانستان از طریق مذاکره صریح با نمایندگان این گروه است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا