افغانستان

یونس قانونی: اختلاف عمیق داخلی اگر حل نشود دولت فرو می‌پاشد

رئیس سابق پارلمان و معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان درباره شرایط حساس این کشور گفت که اختلافات عمیق داخلی وجود دارد و اگر حل نشود نظام کنونی فرو می‌پاشد.

به گزارش خبرگزاری کوکچه، «محمد یونس قانونی» معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان طی مراسمی در کابل اظهارداشت که بحران عدم اعتماد عامل سقوط و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی افغانستان خواهد شد.

وی افزود که اختلافات عمیق داخلی باید حل شود، در غیر اینصورت نظامی کنونی افغانستان فرو می‌پاشد.

قانونی با اشاره به توانایی طالبان در افغانستان اظهارداشت:«چیزی که طرف مقابل را امیدوار ساخته که از راه نظامی پیروز می‌شود؛ این است که در حوزه جمهوریت اختلاف عمیق وجود دارد».

رئیس سابق پارلمان افغانستان ادامه داد: «بار دیگر به مقامات دولتی می‌گویم که یا درک شما از وضعیت کنونی ناقص است و یا نمی‌خواهید بدانید که وضعیت چگونه است. این ملت به تک تک مردم افغانستان تعلق دارد».

وی هشدارد داد: مقامات دولتی نباید اجازه دهند وضعیتی به وجود آید که کسی توان کنترل آن را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید
تشدید اختلافات داخلی همزمان با نشست‌های صلح افغانستان

افزایش اختلافات داخلی در افغانستان این بار بر سر قانون اساسی

اشرف غنی: احتمال جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد

بلینکن: جنگ داخلی در افغانستان سناریویی امکانپذیر است

«میچ مک کانل» از سناتورهای جمهوریخواه سنای آمریکا پیش از این مدعی شده بود که طالبان بار دیگر قدرت در افغانستان را در اختیار می‌گیرد و بر این کشور حاکم می‌شود.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز گفته بود که اختلاف درون جمهوریت، طالبان را به اتخاذ گزینه نظامی ترغیب می‌کند اما این گزینه به معنی پیروزی این گروه نیست و سبب آغاز جنگی طولانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا