افغانستانجهان

کنگره امریکا خواستار تسریع روند پذیرش پناهجویان افغان شد

اعضای کنگره امریکا از روند پذیرش درخواست پناهجویان افغان انتقاد کرده و این روند را متناقض خوانده‌اند. آنان از اداره مهاجرت امریکا خواسته‌اند که به درخواست پناهجویان افغان به سرعت رسیدگی کند.

مریکا پس از تسلط طالبان، در جریان عملیات تخلیه، ده‌ها هزار افغان را که در معرض خطر بودند و یا پیش‌تر با نظامیان امریکایی همکاری داشتند از افغانستان انتقال داده‌اند. با گذشت چهار ماه اما بخشی بزرگ از این افراد در حال حاضر در پایگاه‌های نظامی امریکا در کشورهای منطقه و جهان یا در داخل آن کشور به سر می‌برند و می‌گویند با سرنوشت نامعلومی مواجه هستند.

در همین حال، ۵۳ عضو کنگره امریکا در نامه‌ای گفته‌اند شماری از افغان‌هایی که به کشور ثالث رفته‌اند، اکنون با خطر اخراج اجباری مواجه هستند.

آنان افزوده‌اند که که ده‌ها هزار شهروندان افغانستان با خانواده‌های‌شان با آزار و اذیت و تهدید به مرگ از سوی طالبان مواجه اند.

این اعضای امریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تا اطمینان دهند که همه افغان‌های آسیب‌پذیر از جمله کسانی‌ که در کشور‌های ثالث به سر می‌برند، اجازه اقامت موقت امریکا را به دست خواهند آورد تا در بلاتکلیفی قانونی به سر نبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا