اقتصاد

سازمان جهانی غذا: والدین افغان برای تهیه غذا به فرزندان‌شان با مشکل روبرو اند

سازمان جهانی غذا (WFP) باری دیگر می‌گوید که بر اثر خشکسالی، تغییرات اقلیمی و بحران اقتصادی در افغانستان، والدین در تهیه غذا برای فرزندان شان با چالش‌هایی مواجه‌اند.

بخش افغانستان این ادارۀ ملل متحد امروز در توئیتر عکس یک پسر شانزده ساله به نام حضرت گل را نشر کرده که از سازمان جهانی غذا در ولایت فاریاب کمک دریافت کرده است.

این اداره هفته گذشته گفته بود که از هر ده نفر در افغانستان نه نفر نمی‌توانند که غذای کافی به دست آورند.

بر اساس ارقام سازمان‌های مددرسان، شمار افرادی که در این کشور غذای کافی ندارند به بیش از ۱۹ میلیون نفر می‌رسد.
دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده است که موارد ابتلای کودکان به سوءتغذیه در افغانستان، نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین اوچا بامداد روز دوشنبه، ۹ عقرب، به نقل از موسسه محافظت از کودکان گزارش داده که شمار کودکان بستری‌شده ناشی از سوءتغذیه، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۴۷ درصد بیشتر شده است.

اوچا دلیل این افزایش در شمار کودکان مصاب به سوءتغذیه را گرسنه‌گی بی‌سابقه عنوان کرده است.

بر بنیاد معلومات نشر شده، موارد ابتلای کودکان به سوءتغذیه به‌گونه‌ای بوده که در برخی موارد پیش از مداوا جان داده‌اند.

آمارهای نشرشده شبکه محافظت از اطفال نشان می‌دهد که تیم‌های سلامت سیار این نهاد، در ماه نخست سال جاری میلادی ۲۵۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه را بستری کرده بودند، اما تعداد بستری‌شده‌گان در ماه سپتامبر به چهار هزار و ۲۷۰ مورد افزایش یافته است.

ارزیابی‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که نصف جمعیت افغانستان با گرسنه‌گی شدید روبه‌رو هستند و شش میلیون جمعیت کودک و بزرگ‌سال در کشور فاصله کمی با قحطی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا