افغانستانورزش

عبدالله با همسر محمدعلی کلی قهرمان سنگین وزن بوکس جهان دیدار کرد

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی شام امروز (سه شنبه ۲۱ ثور ۱۴۰۰) با خانم خلیله کاماچوعلی همسر قهرمان سنگین وزن جهان محمد علی کلی که به منظور ساخت استدیوم معیاری ورزشی به کابل تشریف آورده است، در اقامتگاه خود در کابل دیدار کرد.

در این دیدار دکتور عبدالله عبدالله تشریف‌آوری خانم علی را به افغانستان خوش آمدید گفت و از حمایت او از جامعه‌ی ورزشی و مردم افغانستان در مراحل مختلف تشکر و قدردانی کرد. رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی نقش ورزش را در سلامت جامعه و گذار به سوی صلح اساسی خواند و خواهان ادامه همکاری‌های وی با ورزش‌کاران کشور گردید.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود از محمدعلی کلی قهرمان نام‌آور رشته‌ی بوکس و علاقمندی او به افغانستان و مردم این کشور یاد نمود و گفت: مردم افغانستان محمدعلی کلی و شخصیت استثنایی او را دوست دارند، به او به عنوان یک ورزشکار، قهرمان و شخصتی با ویژگی‌های انسانی منحصر به فرد احترام قایل اند. کم‌تر کسی را می‌توان در افغانستان یافت که با نام و کارنامه‌های او آشنایی نداشته باشد.

رییس شورای عالی مصالحه در ادامه افزود: محمدعلی کلی در جریان جهاد مردم افغانستان به پاکستان سفر کرد و از کمپ‌های مهاجران افغانستان دیدار کرد و در سال ۲۰۰۲ به کابل آمد. لحظات به یادماندنی حضور این چهره‌ی اسطوره‌ای در افغانستان و در حمایت از مردم کشور و قضایای انسانی برای همیش در خاطره‌ی مردم ما زنده است.

خانم علی با تشکر و سپاس‌گزاری از دکتور عبدالله عبدالله و مردم افغانستان به خاطر استقبال از او و قدردانی از خانواده‌اش گفت که افغانستان و مردم این کشور جایگاه ویژه‌ای در قلب او و خانواده‌اش دارند و همیش تلاش کرده است تا در عرصه‌ی ورزش و رشد و توسعه‌ی ورزش در خدمت مردم افغانستان باشد.

او در ادامه افزود: حالا نیز برای ساخت استدیوم ورزشی معیاری و دیدار با ورزشکاران افغانستان به کابل آمده و خرسند است که افغانستان مانند بخش‌های دیگر در عرصه‌ی ورزش نیز به پیش‌رفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است.

Bir 4 kişi, ayakta duran insanlar ve iç mekan görseli olabilirBir 5 kişi, ayakta duran insanlar ve iç mekan görseli olabilir

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا