افغانستانجهان

بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی شدت بیماری های عفونی را افزایش می دهد

بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث افزایش شدت بیماری های عفونی مانند مالاریا، هانتا ویروس، وبا و سیاه زخم در انسان می شود.

 

دانشمندان اثرات ۱۰ بلای طبیعی مختلف مانند سیل، موج گرما و خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی را بر روی ۳۷۵ بیماری عفونی شناخته شده بررسی کردند.

در این تحقیق مشخص شد که ۲۱۸ بیماری از ۳۷۵ بیماری عفونی به دلیل رویدادهای طبیعی که به دلیل تغییرات آب و هوایی رخ داده است، اثرات خود را افزایش داده است.

در این مطالعه تاکید شد که برخی بلایای طبیعی از طریق حیوانات ناقل بیماری مانند خفاش، موش، پشه یا گوزن افراد را بیمار می کند.

خطرات نیز تغییر خواهد کرد

علاوه بر این، در این مطالعه ادعا شد که افزایش دما به دلیل تغییرات آب و هوایی، ساختار غذاهای دریایی را مختل می کند، سلامت انسان را به خطر می اندازد و شدت بیماری های عفونی را افزایش می دهد.

از تیم تحقیقاتی، دکتر از موسسه بهداشت جهانی دانشگاه ویسکانسین. جاناتان پاتز خاطرنشان کرد که در صورت تغییر آب و هوا، خطرات بیماری ها نیز تغییر خواهد کرد.

دکتر متخصص بیماری های عفونی دانشگاه اموری کارلوس دل ریو یافته های این مطالعه را “وحشتناک” توصیف کرد و گفت که “به خوبی پیامدهای انسانی تغییرات آب و هوایی را نشان می دهد”.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Climate Change منتشر شد.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا