افغانستان

غنی: تسلیم لشکر جهل و وحشت نمی‌شوم

اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری در دیداری با کمیسیون تامین امنیت مراسم عاشورا، بر تامین امنیت این مراسم تاکید کرد.

در این دیدار معاون کمیسیون هماهنگی تامین امنیت مراسم عاشورا و عضو شورای علمای اهل تشیع، از هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم بخاطر تامین امنیت مراسم عاشورا اطمینان داده و جهت تامین امنیت غرب کابل، خواستار تطبیق طرح امنیتی آن شده است.در این دیدار، سرور دانش؛ معاون دوم ریاست جمهوری صحبت کرده و گفته است: «وضعیت کنونی کشور با وضعیت عاشورا کاملاً شبیه است و طالبان تلاش می کنند به جای مذاکره، از طریق ترور، وحشت و اعمال استبدادی به هدف شان برسند».

سرور دانش با اشاره به انسجام و خیزش های مردمی در ولایات افزوده است: «جامعه شیعۀ افغانستان در راستای حفاظت از نظام و جمهوریت در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی ایستاده هستند و نهضتی که در برابر طالبان برخاسته است، همانند عاشورا توسعه می یابد».

رییس جمهوری ضمن اتحاف دعا به روح شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و شهدای عاشورا، بیان کرده است: «پیام امام حسین، پیام آزادی بود و ما در نقش قدم آن، در حرکت هستیم و هیچگاه به لشکر جهل و وحشت تسلیم نمی شویم».

وی گفته است: «شرایط کنونی با شرایط عاشورا مشابه است، همانگونه که افراد بی طرف آن زمان محکوم هستند، امروز هم بی طرف وجود ندارد و باید انتخاب واضح باشد».

رئیس جمهور غنی گفت که ما با یک هجوم بزرگ مواجه هستیم و برای ایستادگی در برابر آن، امروز روز مقاومت، وحدت و همبستگی ملی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا