جهان

عضویت نماینده حزب محافظه‌کار بریتانیا به اتهام اظهارات اسلام‌هراسانه تعلیق شد

حزب محافظه‌کار بریتانیا عضویت لی اندرسون را که نماینده پارلمان این کشور نیز است روز شنبه به دلیل اظهارات «اسلام‌هراسانه»‌ تعلیق کرد.

براساس گزارش‌ها، لی اندرسون، عضو محافظه‌کار پارلمان بریتانیا با انتقاد از صادق خان، شهردار لندن گفته که این شهر و آقای خان تحت کنترول اسلام‌گرایان است. این سخنان او با انتقادهای تند احزاب، شهردار لندن و برخی مقامات دیگر مواجه شد.

اندرسون در مصاحبه خود با جی بی نیوز از واکنش پلیس به تظاهرات طرفدار فلسطین در لندن انتقاد کرد و تقصیر را به گردن خان انداخت. اندرسون گفت : او “در واقع معتقد نیست که اسلام گرایان کنترل کشور ما را در دست دارند، اما آنچه من معتقدم این است که آنها کنترل خان و کنترل لندن را در دست دارند.”

پس از این اظهارات، حزب محافظه‌کار اعلام کرد که به دلیل امتناع اندرسون از عذرخواهی به دلیل اظهارات اسلام‌هراسانه اش این حزب عضویت او را تعلیق کرده است.

براساس گزارش‌ها این حزب روز شنبه گفت که عضویت لی اندرسون به دلیل امتناع از عذرخواهی به خاطر اظهاراتی که در روز جمعه در یک مصاحبه تلویزیونی مطرح کرد، تعلیق شده است. این اقدام به این معنی است که اندرسون به عنوان یک نماینده مستقل در پارلمان حضور خواهد داشت.

لی اندرسون در واکنش به این تصمیم گفته که حزب محافظه‌کار گزینه‌ی دیگری جز تعلیق او به دلیل اظهارنظرهای اسلام‌هراسی ندارد. با این‌حال این عضو پارلمان بریتانیا می‌گوید که به حمایت خود از تلاش‌های حکومت برای مبارزه با افراط‌گرایی اعم از یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی ادامه خواهد داد.

صادق خان، شهردار لندن از حزب کارگر، نخست‌وزیر این کشور را به دلیل محکوم نکردن اظهارات اندرسون به «همدستی در نژادپرستی» متهم کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا