افغانستان

معاون شورای علما و روحانیون هرات ترور شد

مسؤولان امنیتی در ولایت هرات، می‌گویند که مولوی غلام‌محمد کبابیانی، معاون شورای علما و روحانیون این ولایت، در نتیجه‌ی حمله‌ی تفنگ‌داران ناشناس به قتل رسیده است.

آقای ولی‌زاده، گفت که این رویداد، زمانی رخ داده که آقای کبابیانی، از مسجد بیرون شده و به طرف خانه‌‌اش در حرکت بود که از سوی دو فرد ناشناس مورد تیراندازی قرار گرفته است

عبدالاحد ولی‌زاده، سخن‌گوی پولیس هرات می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت ۶:۴۵ صبح روز پنج‌شنبه-۱۳ جوزا-، در روستای کبابیان ولسوالی انجیل این ولایت، رخ داده است.

آقای ولی‌زاده، گفت که این رویداد، زمانی رخ داده که آقای کبابیانی، از مسجد بیرون شده و به طرف خانه‌‌اش در حرکت بود که از سوی دو فرد ناشناس مورد تیراندازی قرار گرفته است.

او افزود که برای بخش‌های کشفی، هدایت داده شده تا این مسأله را به گونه‌ی جدی پیگیری کنند. «اطمینان داشته باشید، عاملان این رویداد، از طرف نیروهای امنیتی بازداشت می‌شوند.»

تا هنوز فرد و یا گروهی مسؤولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر ترور هدف‌مند علمای و روحانیون در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است. هرچند گروه طالبان دست داشتن در ترور علما را رد کرده؛ اما حکومت این گروه را مسؤول ترور علما و غیرنظامیان می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا